Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>

Εφαρμογή του Αθηνά Τεστ σε μαθητές δημοτικού που φοιτούν ή προτάθηκαν να φοιτήσουν σε τμήμα ένταξης

Ξάνθη Στυλιανή, PhD & MA στη Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη [email: sxanthi@sch.gr] 

Η έρευνα που παρουσιάζεται αξιολογεί κινητικές, αντιληπτικές, νοητικές και ψυχογλωσσολογικές διεργασίες μαθητών δημοτικού που φοιτούν ή έχουν προταθεί να φοιτήσουν σε τμήμα ένταξης με το Αθηνά Τεστ. Επιλέχθηκε το συγκεκριμένο τεστ, γιατί θεωρήθηκε ότι ελέγχει τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για τις μαθησιακές απαιτήσεις του σχολείου και εντοπίζει τις ελλειμματικές περιοχές.

Σκοπός της εργασίας ήταν να δοθεί μια ορθολογικά οργανωμένη και συστηματική περιγραφή του επιπέδου και του ρυθμού ανάπτυξης των μαθητών σε κρίσιμους για τη σχολική μάθηση τομείς ανάπτυξης. Επιπλέον, από τα εξεταστικά αποτελέσματα να αναδειχθεί ένα αναλυτικό – διαγνωστικό προφίλ των παιδιών, το οποίο να δείχνει περιοχές ανάπτυξης που είναι ελλειμματικές και που, ενδεχομένως, μπορούν να ενοχοποιηθούν για τις παρούσες ή μελλοντικές δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής του παιδιών στο σχολείο.

Για το σκοπό αυτό χορηγήθηκαν όλες οι κλίμακες του Αθηνά τεστ σε 33 μαθητές δημοτικού πρώτης, δευτέρας, τρίτης, τετάρτης, πέμπτης και έκτης τάξης. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι περιοχές ανάπτυξης που είναι ελλειμματικές στους μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα δεν αφορούν τις νοητικές τους διεργασίες. Παρατηρήθηκαν ελλείμματα κυρίως σε αντιληπτικές, ψυχο-γλωσσικές και κινητικές διεργασίες.

Με βάση αυτά τα ευρήματα η εργασία πραγματεύεται το επίπεδο και το ρυθμό ανάπτυξης σε κάθε τομέα, τα χαρακτηριστικά που αναδεικνύονται και το μαθησιακό προφίλ που διαμορφώνεται από αυτή την αξιολόγηση, καθώς και τις εκπαιδευτικές τους προεκτάσεις.

  • Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.
επιστροφή