Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>

Μια επείγουσα ατζέντα για την Ελληνική παιδεία "Οράματα, από τα οποία, ενδεχομένως, θα μπορούσαν να προκύψουν και θαύματα!"

Δρ Αριστείδης Χαρούπιας, Ορθοπαιδαγωγός, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ

Τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα στο Παρίσι έχουν φέρει στην επικαιρότητα, για μια ακόμη φορά, ερωτήματα βαθιά ανθρώπινα, τα οποία μπορούν να συζητηθούν με κριτική/αναστοχαστική διάθεση. Η συζήτηση είναι επείγουσα και αναγκαία, όπως αναγκαία είναι, για την αποτελεσματική διεκπεραίωσή της, η κατοχή από τους συζητητές των κατάλληλων νοητικών εργαλείων. Κατάλληλα νοητικά εργαλεία διασφαλίζει στους πολίτες κάθε ευνομούμενης δημοκρατικής πολιτείας ένα αποτελεσματικό σύστημα παιδείας, που καλλιεργεί την ελεύθερα διαμορφούμενη κριτική σκέψη. Ο φανατισμός, ο σκοταδισμός και η μισαλλοδοξία αναπτύσσονται σε κοινωνικά φυτώρια όπου οι λαοί μαζικοποιούνται, χάνουν την ταυτότητα του ελεύθερα σκεπτόμενα πολίτη και μετατρέπονται σε ενεργούμενα ‘πονηρών πολιτευτών’ και εγωιστών πολιτικών ή θρησκευτικών ηγετών, σε κοινωνίες με ανελεύθερα συστήματα παιδείας. Σε μια παγκοσμιότητα πολυπολιτισμική, όπου η ένδεια -οικονομική και νοητική- μπορεί να οδηγήσει σε πράξεις τυφλής και παράλογης επιθετικότητας ανθρώπου προς άνθρωπο, η παιδεία παραμένει παράγοντας αφύπνισης και εκλογίκευσης. Σε έναν κόσμο όπου τα παιδιά μας ζουν και αναπτύσσονται κάτω από ένα κοινωνικό καθεστώς με κανόνες αλληλεπίδρασης των μελών του, οι οποίοι διαμορφώνονται και αναδιαμορφώνονται σχεδόν καθημερινά από την ροή των γεγονότων, η δημοκρατική παιδεία μπορεί να διασφαλίσει τον απαραίτητο αλληλοσεβασμό, ο οποίος θα εγγυηθεί και την κοινωνική ισοτιμία. Στις σύγχρονες πολιτειακές οντότητες, όπου οι θέσεις και οι απόψεις προσώπων, ομάδων, κρατικών ή θρησκευτικών οντοτήτων αυτοκαθορίζονται ή ετεροπροσδιορίζονται με κριτήρια -πολλές φορές- αδιαφανή, απροσδιόριστα ή/και παράλογα, η δυνατότητα στοχασμού και κριτικής αποβαίνει όλο και πιο δυσπρόσιτη για ένα σημαντικό μέρος των πολιτών. Προτάσεις διευθέτησης του ελλείμματος υπάρχουν πολλές και διαφορετικές, αλλά θεωρούμε ότι η πλέον ασφαλής και με εγγυημένη διάρκεια εδράζεται σε ένα σύστημα που να διασφαλίζει μια ποιοτική, τεχνολογικά ενήμερη, δημοκρατική παιδεία για όλους τους πολίτες.

- Το κείμενο είναι διαθέσιμο εδώ.

επιστροφή