Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>
Διαδρομή: Αρχική Σελίδα »

Διάλεξη - Ένα πρωτότυπο θεραπευτικό πλαίσιο για αυτιστικά παιδιά

Η Διάλεξη του Μπρουνό ντε Αλέ με θέμα: "Ένα πρωτότυπο θεραπευτικό πλαίσιο για αυτιστικά παιδιά" θα διεξαχθεί στο Κέντρο Ψυχαναλυτικών Ερευνών της Αθήνας (Ρεθύμνου 5, 1ος όροφος), τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020, ώρα 8:30 μ.μ.

  • Παράλληλη μετάφραση
  • Είσοδος Ελεύθερη

"Ένα αυτιστικό παιδί δεν εμπίπτει στα κανονιστικά ιδανικά που διακινεί ο Λόγος του Κυρίου. Για να μπορέσει κανείς να είναι παρτενέρ του, καλείται να επινοεί διαρκώς μια πρωτότυπη κλινική πρακτική. Αφετηρία της ομιλίας μου θα είναι η εμπειρία που απέκτησα ως επιστημονικός υπεύθυνος ενός ιδρύματος για αυτιστικά παιδιά στο Βέλγιο. Στο ίδρυμα αυτό, την «Αντένα 110», αναπτύχθηκε και λειτούργησε ένα θεσμικό πλαίσιο βασισμένο σε μια πρωτότυπη πρακτική με πολλαπλούς παρεμβαίνοντες, που στα γαλλικά έχει θεωρητικοποιηθεί από τον Ζακ-Αλέν Μιλέρ ως «pratique à plusieurs».

Θα προσπαθήσω, λοιπόν, να εκθέσω τις διάφορες προοπτικές που ανοίγει αυτός ο τρόπος εργασίας, ο οποίος αντλεί τον προσανατολισμό του από τη διδασκαλία του Ζακ Λακάν." Μπρουνό Ντε Αλέ

Ο Μπρουνό Ντε Αλέ είναι ψυχαναλυτής, μέλος της Νέας Λακανικής Σχολής, της Σχολής του Φροϋδικού Αιτίου και της Παγκόσμιας Εταιρείας Ψυχανάλυσης.

  • Η φωτογραφία της αφίσας είναι η κατασκευή ενός αυτιστικού παιδιού, του Mahé!

INSTITUT DU CHAMP FREUDIEN

Centre de Recherches Psychanalytiques d’Athènes

ORIENTATION LACANIENNE

Conférence de Bruno de Halleux avec comme thème: « La pratique à plusieurs, une pratique psychanalytique originale avec des enfants autistes en institution »

  • Lundi 13 janvier 2020 à 20.30 h – Traduction simultanée

Bruno de Halleux est psychanalyste, membre de la NLS, de l’ECF et de l’AMP.

Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΔΕΠΥ - ΕΚΠΑ 2019-2020

«Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)»

Έμαρξη: 7 Δεκεμβρίου 2019

Λήξη: 16 Μαϊου 2020

Χώρος Διεξαγωγής: Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών Υγεάις ΕΚΠΑ Μ. Ασίας & Δήλου 1, Γουδή (έναντι Ιατρικής Σχολής)

Το Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή θεωρητικής και πρακτικής γνώσης στην έγκαιρη και έγκυρη ανίχνευση, παραπομπή, διαγνωστική αξιολόγηση, διαχείριση και αντιμετώπιση περιπτώσεων νηπίων, παιδιών και εφήβων που παρουσιάζουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).

Στα οφέλη για τους εκπαιδευόμενους, πλην της χορήγησης του Πιστοποιητικού Μετεκπαίδευσης, συμπεριλαμβάνονται:

  • Βελτίωση των γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων στην έγκαιρη και έγκυρη αναγνώριση, διαγνωστική αξιολόγηση και αντιμετώπιση της ΔΕΠΥ.
  • Δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων και στρατηγικών μεταξύ των εκπαιδευομένων διαφόρων ειδικοτήτων μέσω διάχυσης της γνώσης με απώτερο στόχο την θέσπιση ενιαίων κριτηρίων παραπομπής, ανίχνευσης, διαγνωστικής αξιολόγησης και διαχείρισης της ΔΕΠΥ νηπίων, παιδιών και εφήβων.
  • Μεγαλύτερη εστίαση στην έγκαιρη ανίχνευση και στην έγκυρη διαγνωστική εκτίμηση μέσω της χρήσης διεθνώς αναγνωρισμένων πακέτων εργαλείων αξιολόγησης και διαχείρισης της ΔΕΠΥ σε νήπια, παιδιά και εφήβους.

Το Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα συμπεριλαμβάνει 80 ώρες εντατικής δια ζώσης διδασκαλίας. Από αυτές, oι 60 ώρες είναι θεωρητικής εκπαίδευσης μέσω παρουσιάσεων και μελέτης της σύγχρονης βιβλιογραφίας και οι 20 ώρες είναι κυρίως πρακτικής εξάσκησης (ως εποπτεία σε κλινικές περιπτώσεις, βιωματικές ασκήσεις, επίδειξη τεχνικών παρέμβασης και παρακολούθηση περιστατικών μέσω βίντεο). Παρέχεται πλούσιο υλικό που συμπεριλαμβάνει επιστημονικά άρθρα, εργαλεία, ερωτηματολόγια, υποδείγματα αξιολόγησης, παραδείγματα θεραπευτικών παρεμβάσεων κ.ά.

- Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ!

Εξ αποστάσεως Σεμινάριο: "Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες"

Το σεμινάριο υλοποιείται στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.)

Διάρκεια υλοποίησης: 

  • 1η ενότητα: από 10 Σεπτεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου 2019
  • 2η ενότητα: από 11 Δεκεμβρίου έως 11 Μαρτίου 2020
  • 3η ενότητα: από 12 Μαρτίου έως 12 Ιουνίου 2020

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η κατάρτιση και εξειδίκευση επιστημόνων στις βασικές έννοιες της Eιδικής Aγωγής και των Eιδικών Mαθησιακών Δυσκολιών (ΕΜΔ).

Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως:

  • σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  • σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής,
  • σε ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές
  • σε στελέχη εκπαίδευσης (συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, διευθυντές),
  • σε καθηγητές και καθηγήτριες ξένων γλωσσών
  • σε αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Την αίτηση θα τη βρείτε εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.

Τηλ. Επικοινωνίας:2310-997204, 6944791624

Mail: spadeli@edlit.auth.gr, papamichaela@outlook.com.gr

Πρόγραμμα Επιμόρφωσης "Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση και Αξιολόγηση"

Διοργάνωση: Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, ΚΕΔΙΒΙΜ  Α.Π.Θ. 

Απευθύνεται σε ψυχολόγους, λογοπεδικούς, εκπαιδευτικούς! Σκοπός του προγράμματος είναι η επιμόρφωση επιστημόνων που εμπλέκονται στη διάγνωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και η κατάρτισή τους στην αξιοποίηση κατάλληλων διαδικασιών και εργαλείων.

Ειδικότερα, μέσω του προγράμματος μπορείτε να:

  • Εξοικειωθείτε με τις διαδικασίες διάγνωσης και ανίχνευσης των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
  • Μάθετε να αξιολογείτε τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών
  • Εξασκηθείτε με πραγματικές μελέτες περίπτωσης και υλικό

Το πρόγραμμα υλοποιείται εξ αποστάσεως και δεν απαιτείται φυσική παρουσία. Τα μαθήματα διεξάγονται μέσω διαδικτύου. Έτσι, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες μπορούν να αποφασίσουν τον τρόπο και τον χρόνο στον οποίο θα μελετήσουν το υλικό, θα παρακολουθήσουν τα βίντεο, θα ολοκληρώσουν διάφορες δραστηριότητες και κουίζ. Το εκπαιδευτικό υλικό βρίσκεται on-line, σε ψηφιακή μορφή και είναι εύκολα προσβάσιμο μέσω της πλατφόρμας e-learning.auth.gr του Α.Π.Θ.

Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 16 Απριλίου 2019 έως και 31 Μαΐου 2019 και μόνον ηλεκτρονικά.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.

Πληροφορίες: Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να επικοινωνούν με την επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος καθ. Σουζάνα Παντελιάδου (spadeli@edlit.auth.gr), τηλ. επικοινωνίας 2310-997204 καθώς και με τη συνεργάτιδα του προγράμματος, κ. Μιχαέλα Παπά (papamichaela@outlook.com.gr), τηλ. επικοινωνίας 6944791624 κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Boarding Pass στον Aυτισμό

Έχοντας ως στόχο το να μπορέσουν και παιδιά με ΔΑΦ να «ανοίξουν» τα φτερά τους, το Ίδρυμα Ωνάση δημιούργησε ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το «Boarding Pass στον Aυτισμό», που περιλαμβάνει: προσομοίωση αεροπορικού ταξιδιού για παιδιά με αυτισμό, δημιουργία ενός εκπαιδευτικού εργαλείου με κοινωνικές ιστορίες για θεραπευτές και γονείς παιδιών με ΔΑΦ, εκπαίδευση μέρους του προσωπικού που εργάζεται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και της AEGEAN, καθώς και δημιουργία ενός ενημερωτικού εντύπου για όλους τους ταξιδιώτες.

Τα δύο εγχειρίδια που δημιουργήθηκαν από το Ίδρυμα Ωνάση υπό την επιστημονική αιγίδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών είναι διαθέσιμα παρακάτω.

  • Καινοτόμο εγχειρίδιο κοινωνικών ιστοριών, το οποίο μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό εργαλείο στα χέρια των θεραπευτών και των γονέων σε όλη την Ελλάδα. Οι Κοινωνικές Ιστορίες (ΚΙ) είναι μικρές ιστορίες οι οποίες παρουσιάζουν συγκεκριμένες περιστάσεις, καθώς και τον τρόπο εμπλοκής ενός ή περισσότερων ατόμων σε αυτές. Περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικές με αυτές τις συγκεκριμένες περιστάσεις, όπως τα βήματα προσέγγισής τους, τα πιθανά σενάρια και τις ενδεχόμενες αντιδράσεις των εμπλεκομένων κ.ά.
  • Ενημερωτικό φυλλάδιο για όλους τους ταξιδιώτες με τίτλο "Συνταξιδεύοντας με τον αυτισμό", το οποίο προσφέρει πληροφορίες για τον αυτισμό και για τα εμπόδια που αυτός προκαλεί σε ένα παιδί με ΔΑΦ, ενώ συγχρόνως ενημερώνει για τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσατε να διευκολύνετε και να βοηθήσετε, από τη δική σας πλευρά, το παιδί αυτό τόσο στην αναμονή όσο και κατά τη διάρκεια της πτήσης. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία στοχεύει ακριβώς στην απελευθέρωση των δυνάμεων αυτών των παιδιών, αλλά και στην ευρύτερη ενημέρωση όλων μας.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ!

Ανακοίνωση Επιμορφωτικού σεμιναρίου - "Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες"

Διοργάνωση: Α.Π.Θ

- Επισπεύδον τμήμα:Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής

Έναρξη προγράμματος: Νοέμβριος 2017

Λήξη: Ιούνιος 2018

Το σεμινάριο απευθύνεται σε αδιόριστους και διορισμένους εκπαιδευτικούς Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, αποφοίτους ΙΕΚ Προσχολικής αγωγής – δημιουργίας και έκφρασης, Ημερήσιας φροντίδας ατόμων με ειδικές ανάγκες, όπως και σε κάθε άλλη ειδικότητα με δικαίωμα διορισμού στις δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης. Επίσης, σημειώνεται ότι στο σεμινάριο μπορούν να πάρουν μέρος και φοιτητές που βρίσκονται στο τελευταίο έτος σπουδών τους.

Επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κ. Μαρία Τζουριάδου, καθηγήτρια ειδικής αγωγής-μαθησιακών δυσκολιών του ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ

Οι δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μόνο με ηλεκτρονική υποβολή από 20/9 έως και 16/10/2017 στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://tinyurl.com/mpspsy17.

Η επιλογή των υποψηφίων θα γίνει με σειρά χρονικής προτεραιότητας υποβολής της αίτησης.

Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από 18/10 έως και 1/11/2017. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου και το αναλυτικό πρόγραμμα των δια ζώσης διδασκαλιών θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου στις 2/11/2017.

Πληροφορίες: Εύη Μπαλαμπέκου mpspsy17@gmail.com,  Μαρία Τζουριάδου tzour@nured.auth.gr και τηλεφωνικά Τετάρτη και Πέμπτη κατά τις ώρες 10.30-12.30 στο τηλέφωνο 2310 995009. Γιώργος Μπάρμπας τηλεφωνικά Δευτέρα και Τρίτη κατά τις ώρες 10.30-12.30 στο τηλέφωνο 2310 995003. website: http://sem-spedu.web.auth.gr

  • Περισσότερες πληροφορίες (1η ανακοίνωση) είναι διαθέσιμες εδώ.
επιστροφή