Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>
Διαδρομή: Αρχική Σελίδα »

Πληροφόρηση των επισκεπτών: "Αποστολή στοιχείων "

Θα θέλαμε να πληροφορήσουμε τους φίλους επισκέπτες μας που απευθύνονται στην Υπηρεσία Άμεσης Πληροφόρησης και Υποστήριξης του www.specialeducation.gr, ότι σε περίπτωση που δεν έχουν πάρει απαντήσεις σε τυχόν ερωτήματα που έχουν υποβάλλει, κατά πάσα πιθανότητα έχουν δώσει ελλειπή στοιχεία, ή λάθος e-mail.
Κατά την αποστολή του αιτήματός σας θα πρέπει να ελέγχετε με προσοχή τα στοιχεία σας.

Admin SpecialEducation

Απάντηση σε ερώτηση κοινού που αφορά τα ετήσια σεμινάρια στην Ειδική Αγωγή

ΕΡΩΤΗΣΗ
Γνωρίζετε ποια είναι η μέριμνα του ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.Θ για τα ετήσια σεμινάρια στην Ειδική Αγωγή για το Ε.Ε.Π. των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και Σ.Μ.Ε.Α.Ε. που τα έχει παρακολουθήσει; Εφέτος ενώ μας τα μοριοδότησαν αρχικά για τις θέσεις αναπληρωτών - ωρομισθίων στη συνέχεια τροποποίησαν τους πίνακες γιατί το Υπουργείο θεωρεί ότι δεν είναι ετήσιας επιμόρφωσης στις Παιδαγωγικές Επιστήμες και ότι αφορούν μόνο τους εκπαιδευτικούς. Αναρωτιέμαι γιατί τότε τα σεμινάρια αυτά απευθύνονται σε Ψυχολόγους ή άλλο Ε.Ε.Π.; Υπάρχει κάποια μέριμνα νομοθετική για το Ε.Ε.Π. που τα παρακολόύθησε τα προηγούμενα χρόνια ή αν γνωρίζετε αν υπάρχει κάποια πρόσφατη ανακοίνωση από το Υπουργείο; Σας ευχαριστώ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο για τα σεμινάρια ειδικής αγωγής αναφέρεται σε κλάδους/ειδικότητες εκπαιδευτικών.
Όσον αφορά το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, η σχετική υπουργική απόφαση από το 2005 [67568/Γ6/6-7-2005 (ΦΕΚ 1030 /τ.Β΄ /2005)] αναφέρεται -όπως ακριβώς αποτυπώνεται και στη φετινή αίτηση αναπληρωτή/ωρομισθίου ΕΕΠ- ως "ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΟΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ" σε Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν καθίσταται σαφές αν πρόκειται για εξειδικευμένα σεμινάρια ειδικής αγωγής ή συγκεκριμένο τύπο μετεκπαίδευσης, γεγονός που αφήνει περιθώριο να εννοηθούν πιθανόν και τα σεμινάρια 400 ωρών στην ειδική αγωγή, καθόσον είναι ετήσιας διάρκειας και διεξάγονται από ΑΕΙ/ΤΕΙ (Γ/θμιας Εκπαίδευσης Ιδρύματα), οπότε πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει η υπουργική απόφαση. Το αν πρέπει να αφορούν τις παιδαγωγικές επιστήμες γενικά (στο πνεύμα του πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης) ή και έναν εξειδικευμένο κλάδο των επιστημών της αγωγής (ειδική αγωγή), αυτό είναι ένα θέμα που δε διευκρινίζεται από τη νομοθεσία και - με κάθε επιφύλαξη - δεν έχει πέσει στην αντίληψή μας μια κάποια πιο εξειδικευμένη νομοθετική ρύθμιση ή υπουργική απόφαση που να αποσαφηνίζει ένα τόσο εξειδικευμένο ζήτημα το οποίο θίγετε και όντως χρήζει περαιτέρω αποσαφήνισης.

Βασίλειος Σταυρόπουλος, Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής

Υπηρεσία Άμεσης Πληροφόρησης και Υποστήριξης - www.specialeducation.gr

Είμαι εκπαιδευτικός και έχω αναλάβει την παράλληλη στήριξη μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σας παρακαλώ διαθέστε μου το επιμορφωτικό υλικό που παρήχθει από το ΥΠΔΒΜΘ στα πλαίσια προγράμματος του ΕΣΠΑ 2007-2013

Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Το επιμορφωτικό υλικό είναι διαθέσιμο εδώ.

Είμαι εκπαιδευτικός κι έχω στην τάξη μου κωφό/ή μαθητή/τρια. Πώς μπορώ να βοηθήσω;

Λαμπροπούλου Βενέττα, Χατζηκακού Κίκα, Βλάχου Γιώτα

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Μονάδα Αγωγής Κωφών Πανεπιστημίου Πατρών

Πριν να ενταχθεί ένας κωφός ή βαρήκοος μαθητής σε κοινή τάξη μαζί με ακούοντες μαθητές είναι απαραίτητο να προετοιμαστούν κατάλληλα οι μαθητές της τάξης υποδοχής, αλλά και το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου (εκπαιδευτικοί, μαθητές κτλ) ώστε να διευκολύνουν την ένταξη του μαθητή στην τάξη και στο σχολείο γενικότερα. Η προετοιμασία αυτή μπορεί να περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες...

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.

Είμαι εκπαιδευτικός και έχω παιδί με προβλήματα όρασης στην τάξη. Πώς μπορώ να το βοηθήσω;

Iris Torres & Anne L. Corn

Μετάφραση: Αργυρώς Ράπτου.

Πανελλήνια Ένωση Αμφιβληστροειδοπαθών (Π.Ε.Α.), τ. 21, Αθήνα 2001

Προτάσεις για δασκάλους - Πώς μπορώ να βοηθήσω ένα παιδί με προβλήματα όρασης να νιώθει, άνετα μέσα στην τάξη μου;

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.

επιστροφή