Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>

Ανάγνωση και Νοητική υστέρηση

Κωνσταντίνος Μπακιρτζής, Ειδικός Παιδαγωγός

Με δεδομένο ότι η μάθηση και η σωστή χρήση του γραπτού λόγου αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την εκπαιδευτική, κοινωνική και εργασιακή ένταξη και πρόοδο ενός ατόμου στην σύγχρονη κοινωνία, γίνεται φανερό ότι οποιαδήποτε δυσκολία στη μάθηση της ανάγνωσης η οποία δεν θα αναγνωρισθεί και δε θα αντιμετωπισθεί έγκαιρα και αποτελεσματικά είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει τη βασική αιτία για μια πιθανή εκπαιδευτική, κοινωνική και επαγγελματική περιθωριοποίηση του ατόμου.

Πολλοί άνθρωποι ακούγοντας τις λέξεις νοητική υστέρηση ή άτομο με νοητική υστέρηση κάτι γνωρίζουν ή έχουν ακούσει. Αν και υπάρχει όλο και αυξανόμενο ενδιαφέρον για αυτά τα άτομα και οι κοινωνίες ευαισθητοποιούνται όλο και περισσότερο, εξακολουθούν ακόμη να υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό εσφαλμένες αντιλήψεις, υπεραπλουστεύσεις και άγνοιες για τα πραγματικά προβλήματα αυτών των ατόμων.

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο  εδώ.

Η ζωή μέσα από τα μάτια μου

Συγγραφείς: Ελένη Καζάρα, Χρυσάνθη Βασιλείου

Τίτλος βιβλίου των εκδόσεων Σαΐτα που ευαισθητοποιεί σε θέματα αναπηρίας και απευθύνεται σε ενήλικες, σε εφήβους αλλά και σε παιδιά των μεγάλων τάξεων του δημοτικού.

Tο βιβλίο αποτελείται από δύο μέρη: στο πρώτο – το βασικό κομμάτι του βιβλίου – ξετυλίγεται η ιστορία δύο νέων ανθρώπων με τύφλωση, της Ελπίδας και του Αλέξανδρου. Πρόκειται για δύο νέους με όρεξη για τη ζωή, με όνειρα, αλλά και με ανασφάλειες. Στο δεύτερο μέρος έχει δημιουργηθεί μία μικρή εκπαιδευτική γωνιά, όπου εξηγούνται κάποιοι όροι, που μπορεί να μην είναι γνώριμοι σε αρκετούς από εμάς και περιγράφονται ορισμένες βιωματικές δραστηριότητες που μπορεί να κάνει κανείς προκειμένου να εξοικειωθεί με την τύφλωση.

Ξεκλειδώνοντας τη μουσική στα παιδιά με ειδικές ικανότητες!

Ειρήνη Αμαξοπούλου

Το βιβλίο με τίτλο «Ξεκλειδώνοντας την μουσική στα Άτομα με ειδικές ικανότητες», αποτελεί το αναγκαίο εργαλείο μιας πρότυπης μεθόδου εκμάθησης μουσικής σε άτομα με ειδικές ικανότητες (ΑμεΑ). Ένα βιβλίο που είναι ουσιαστικά το συνοδευτικό αλλά αναγκαίο «εργαλείο» για τον δάσκαλο μουσικής που θα θελήσει να διδάξει μουσική σε άτομα με αναπηρία.

Ένα βιβλίο που αποτελεί το πρώτο δείγμα μιας μεθόδου εκμάθησης μουσικής, που μετά από χρόνια εφαρμογής σε μεμονωμένες περιπτώσεις παιδιών με μη τυπική ανάπτυξη, τα τελευταία δύο χρόνια εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε ένα αριθμό μαθητών μέσα από τα τμήματα της «Ανοιχτής Αγκαλιάς».

Μιας μεθόδου όπου κατορθώνει με την χρήση περίεργων μέσων για την μουσική, όπως π.χ. τα φρούτα, λαχανικά και των διαφορετικών χρωμάτων που έχει το κάθε φρούτο ή οποιοδήποτε άλλο μέσο χρησιμοποιηθεί, να οδηγεί αυτά τα παιδιά να κατανοήσουν τις νότες, την διαφορετικότητα των πλήκτρων και των ήχων που παράγουν και τελικά να αποκτούν στενή σχέση με την μουσική.

Ένα εργαλείο όμως που θα δώσει την δυνατότητα και τις πρώτες αναγκαίες πληροφορίες, στον ενδιαφερόμενο, να μπει στο πνεύμα της μεθόδου και μέσα από την προσωπική προσπάθεια να καταστεί ικανός να εργαστεί και αυτός με αυτή την ειδική κατηγορία μαθητών. Μαθητές, που σίγουρα έχουν πολλά προβλήματα γενικότερα αλλά ευτυχώς μέσα από την επαφή με την μουσική μπορούν να ομορφύνουν τόσο την δικιά τους δύσκολη ζωή αλλά και του καθηγητή, αφού η οφθαλμοφανής επιτυχία σίγουρα θα του χαρίσει πρωτόγνωρες εμπειρίες και ικανοποίηση.

Ο δυσλ3κτικός μαθητής - θεωρητική προσέγγιση και παιδαγωγική αντιμετώπιση

Συγγραφέας: Διονύσης Σ. Διαμαντόπουλος

Το βιβλίο αναφέρεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δυσλεκτικός μαθητής στο σχολείο, προσεγγίζοντας το ζήτημα της Δυσλεξίας κατά τρόπο σφαιρικό. Συγκεκριμένα και μετά τις αναγκαίες εννοιολογικές αποσαφηνίσεις, περιγράφεται η συμπτωματολογία του δυσλεκτικού μαθητή, παρουσιάζονται εν συντομία οι σημαντικότερες θεωρίες σχετικά με την αιτιολογία του προβλήματος και αναφέρονται οι μέθοδοι διαγνωστικής προσέγγισης του φαινομένου, καθώς και οι τρόποι πρώιμης αξιολόγησης από τον εκπαιδευτικό στο σχολείο. Επίσης, παρουσιάζονται οι σύγχρονες μέθοδοι και πρακτικές αντιμετώπισης του προβλήματος, με αναφορά σε ειδικά διδακτικά μοντέλα και ενδεικτικές ασκήσεις που έχουν δοκιμαστεί στην πράξη και προσέφεραν σημαντικά αποτελέσματα.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.

“Occupational Therapy and Mental Health” Jennifer Creek - Ελληνική έκδοση

Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο με μεγάλη χαρά ανακοινώνει την έκδοση της ελληνικής μετάφρασης του γνωστού στον χώρο της Εργοθεραπείας βιβλίου της Jennifer Creek "Εργοθεραπεία και Ψυχική Υγεία" από τις Ιατρικές Εκδόσεις ΒΗΤΑ. Πρόκειται για το εγκυρότερο βιβλίο Εργοθεραπείας, με παγκόσμια αναγνώριση στον κλάδο. Την επιστημονική επιμέλεια της ελληνικής έκδοσης ανέλαβε η ακαδημαϊκός του Μητροπολιτικού Κολλεγίου από τοΤμήμα Εργοθεραπείας κα Π.Ν.Σκαλτσή.

Η συγκεκριμένη έκδοση έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στην ελληνική βιβλιογραφία της Εργοθεραπείας και είναι απαραίτητο για τη βιβλιοθήκη κάθε επαγγελματία ή φοιτητή Εργοθεραπείας. Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο είναι το πρώτο και μοναδικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελλάδα, που προσφέρει πανεπιστημιακό πρόγραμμα σπουδών στηνεπιστήμη της Εργοθεραπείας (Bsc (Hons) in Occupational Therapy) σε συνεργασία με το Queen Margaret University στο Εδιμβούργο. Επίσης, είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελλάδα που είναι πλήρες μέλος (από το 2014) του Ευρωπαϊκού Δικτύου για την Εργοθεραπεία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (European Network of Occupational Therapy in Higher Education- ΕΝΟΤΗΕ).

Από την ειδική αγωγή στη συμπεριληπτική εκπαίδευση

Ένας συλλογικός τόμος για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση! Μια συλλογική προσπάθεια από το INCLUDE με την υποστήριξη των εκδόσεων ΓΡΑΦΗΜΑ.

Ο συλλογικός τόμος : “Από την ειδική αγωγή στη συμπεριληπτική εκπαίδευση” συγκεντρώνει απόψεις ερευνητών, ακαδημαϊκών, εκπαιδευτικών και επαγγελματιών της ψυχικής υγείας αναφορικά με την έννοια, την πραγματικότητα και την προοπτική της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας ενώ περιλαμβάνει προγράμματα παρέμβασης για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Η έκδοση του συλλογικού αυτού τόμου αποτελεί την κορύφωση μιας πορείας με αφετηρία την επιστημονική διημερίδα που είχε διοργανώσει, στις 12-13 Δεκεμβρίου του 2010, το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. με τη συμβολή του νεοσύστατου, τότε, Διεπιστημονικού Δικτύου Ειδικής και Διαπολιτισμικής Αγωγής, INCLUDE υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Σύντομα θα ανακοινωθούν οι παρουσιάσεις του βιβλίου σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Γιάννενα και Βόλο!

Ιωάννης Τσαχουρίδης - "Γράφημα" - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ Στρ.

Εξαδάκτυλου 5, Θεσσαλονίκη, ΤΚ 54635

Τηλ. 2310-248272, Fax 2310-248272

email: [email protected],[email protected]

First Previous  Εμφάνισε 1 από 2 σελίδες   Next Last
επιστροφή