Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>

Μια επείγουσα ατζέντα για την Ελληνική παιδεία "Οράματα, από τα οποία, ενδεχομένως, θα μπορούσαν να προκύψουν και θαύματα!"

Δρ Αριστείδης Χαρούπιας, Ορθοπαιδαγωγός, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ

Τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα στο Παρίσι έχουν φέρει στην επικαιρότητα, για μια ακόμη φορά, ερωτήματα βαθιά ανθρώπινα, τα οποία μπορούν να συζητηθούν με κριτική/αναστοχαστική διάθεση. Η συζήτηση είναι επείγουσα και αναγκαία, όπως αναγκαία είναι, για την αποτελεσματική διεκπεραίωσή της, η κατοχή από τους συζητητές των κατάλληλων νοητικών εργαλείων. Κατάλληλα νοητικά εργαλεία διασφαλίζει στους πολίτες κάθε ευνομούμενης δημοκρατικής πολιτείας ένα αποτελεσματικό σύστημα παιδείας, που καλλιεργεί την ελεύθερα διαμορφούμενη κριτική σκέψη. Ο φανατισμός, ο σκοταδισμός και η μισαλλοδοξία αναπτύσσονται σε κοινωνικά φυτώρια όπου οι λαοί μαζικοποιούνται, χάνουν την ταυτότητα του ελεύθερα σκεπτόμενα πολίτη και μετατρέπονται σε ενεργούμενα ‘πονηρών πολιτευτών’ και εγωιστών πολιτικών ή θρησκευτικών ηγετών, σε κοινωνίες με ανελεύθερα συστήματα παιδείας. Σε μια παγκοσμιότητα πολυπολιτισμική, όπου η ένδεια -οικονομική και νοητική- μπορεί να οδηγήσει σε πράξεις τυφλής και παράλογης επιθετικότητας ανθρώπου προς άνθρωπο, η παιδεία παραμένει παράγοντας αφύπνισης και εκλογίκευσης. Σε έναν κόσμο όπου τα παιδιά μας ζουν και αναπτύσσονται κάτω από ένα κοινωνικό καθεστώς με κανόνες αλληλεπίδρασης των μελών του, οι οποίοι διαμορφώνονται και αναδιαμορφώνονται σχεδόν καθημερινά από την ροή των γεγονότων, η δημοκρατική παιδεία μπορεί να διασφαλίσει τον απαραίτητο αλληλοσεβασμό, ο οποίος θα εγγυηθεί και την κοινωνική ισοτιμία. Στις σύγχρονες πολιτειακές οντότητες, όπου οι θέσεις και οι απόψεις προσώπων, ομάδων, κρατικών ή θρησκευτικών οντοτήτων αυτοκαθορίζονται ή ετεροπροσδιορίζονται με κριτήρια -πολλές φορές- αδιαφανή, απροσδιόριστα ή/και παράλογα, η δυνατότητα στοχασμού και κριτικής αποβαίνει όλο και πιο δυσπρόσιτη για ένα σημαντικό μέρος των πολιτών. Προτάσεις διευθέτησης του ελλείμματος υπάρχουν πολλές και διαφορετικές, αλλά θεωρούμε ότι η πλέον ασφαλής και με εγγυημένη διάρκεια εδράζεται σε ένα σύστημα που να διασφαλίζει μια ποιοτική, τεχνολογικά ενήμερη, δημοκρατική παιδεία για όλους τους πολίτες.

- Το κείμενο είναι διαθέσιμο εδώ.

Σκέψεις επί του Προ[χειρου]σχεδίου Νόμου Ειδικής Αγωγής

Αδριανός Γ. Μουταβελής, 4η & 17η Περιφέρεια ν. Δωδεκανήσου Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης

Οι πρώτες αναγνώσεις επί των θέσεων του Προσχέδιου Νόμου μας προκάλεσαν ανάμεικτα συναισθήματα και συμπεριφορές:

  • Μας προκάλεσαν αισιοδοξία...
  • Μας προκάλεσαν χαμόγελα... 
  • Μας προκάλεσαν προβληματισμό...
  • Μας προκάλεσαν ερωτήματα...
  • Μας προκάλεσαν αμηχανία και λύπη...

- Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.

Για να μη Διαχωριστούν οι Ειδικοί Εκπαιδευτικοί σε Δύο Κατηγορίες!

Εν όψει του σχεδίου νόμου για την Ειδική Αγωγή που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, οι κάτωθι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής δηλώνουμε τα εξής:

1. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική θέση στην Ειδική Αγωγή πρέπει να έχουν την δυνατότητα να παραμείνουν στις θέσεις τους μέχρι την συνταξιοδότηση και την σταδιακή έτσι αποχώρησή τους από την υπηρεσία.

2. Δεν πρέπει να γίνει διαχωρισμός των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής με διαφορετικό κωδικό ΠΕ.

3. Σ’ αυτόν τον ενιαίο κωδικό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ανήκουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν τα τυπικά προσόντα ένταξής τους στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και ως τέτοιοι νοούνται: α) Όλοι οι εκπαιδευτικοί που προέρχονται από Παιδαγωγικές Σχολές Δασκάλων, Νηπιαγωγών καθώς και καθηγητικών Σχολών με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή είτε με διδακτορική διατριβή, είτε με μεταπτυχιακές σπουδές, είτε με διετή φοίτηση στα διδασκαλεία με κατεύθυνση ειδικής αγωγής. β) Όλοι οι εκπαιδευτικοί, που προέρχονται από Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής.

4. Για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στον ίδιο ενιαίο κωδικό ειδικής εκπαίδευσης ισχύουν κοινά κριτήρια στους διορισμούς και σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές.

5. Διατηρείται η δυνατότητα μετακίνησης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην γενική αγωγή, όπως ισχύει μέχρι σήμερα, και επεκτείνεται και στους απόφοιτους των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής με την προϋπόθεση ότι έχουν τα τυπικά προσόντα για να εργαστούν σ’ αυτήν.

6. Οι διορισμοί των αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής θα πρέπει να γίνονται με τα ίδια κριτήρια που γίνονται οι διορισμοί και οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γενικής αγωγής.

Επισήμανση:

Μετά από ερωτήματα συναδέλφων σχετικά με τις θέσεις του κειμένου των υπογραφών επισημαίνουμε ότι:

α) στην ενιαία κατηγορία των ειδικών εκπαιδευτικών με ενιαίο κωδικό ΠΕ προτείνουμε να ανήκουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που σήμερα κατέχουν οργανικές θέσεις στην ειδική εκπαίδευση και όσοι έχουν τα σχετικά τυπικά προσόντα, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί με βασικό πτυχίο στην ειδική εκπαίδευση (απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής), οι εκπαιδευτικοί με βασικές σπουδές σε παιδαγωγικά τμήματα (δασκάλων ή νηπιαγωγών) ή σε καθηγητικές σχολές και εξειδίκευση στην ειδική αγωγή με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, οι εκπαιδευτικοί με μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή (διδασκαλείο ειδικής αγωγής), οι εκπαιδευτικοί με πενταετή τουλάχιστον προϋπηρεσία στην ειδική εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία.

β) Στους μελλοντικούς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για διορισμό απευθείας στην ειδική εκπαίδευση προτείνουμε να έχουν δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής οι έχοντες τα τυπικά προσόντα, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί με βασικό πτυχίο στην ειδική εκπαίδευση (απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής και, οι εκπαιδευτικοί με βασικές σπουδές σε παιδαγωγικά τμήματα (δασκάλων ή νηπιαγωγών) ή σε καθηγητικές σχολές και εξειδίκευση στην ειδική αγωγή με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό.

Καλούμε τους ειδικούς εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε τμήματα ένταξης ή ειδικές μονάδες (ΣΜΕΑΕ) να υπογράψουν το παρακάτω κείμενο. Το κείμενο συντάχθηκε από τους εξής ειδικούς εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης:

Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής:

1. Βεζυρτζής Ιωάννης Τ.Ε. 15ου Δ/Σ Θεσ/νίκης

2. Τρυποπούλου Ουρανία Τ.Ε. 4ου Νηπ. Θεσ/νίκης

3. Παπαθανασίου Ελένη Τ.Ε. 9ου Δ/Σ Θεσ/νίκης

4. Ψαθάς Σπύρος Τ.Ε. 3ου Δ/Σ Θεσ/νίκης

5. Καρακασνάκη Χρυσούλα Τ.Ε. 93ου Νηπ. Θεσ/νίκης

6. Νικολάου Αντώνιος Τ.Ε. 1ου Δ/Σ Φιλύρου

7. Θεολόγου Παναγιώτης Τ.Ε. Δ/Σ Πλαγιαρίου

8. Σπυρίδης Χρήστος Τ.Ε. 1ου Δ/Σ Περαίας

9. Κεφαλοπούλου Θεοδώρα Τ.Ε. 79ου Δ/Σ Θεσ/νίκης

10. Ευκαρπίδης Πολυχρόνης Τ.Ε. 1ου Δ/Σ Τριλόφου

11. Σταγιόπουλος Πέτρος 10ο Ειδ. Δ/Σ. Βαρηκόων

12. Στεφανίδης Φίλιππος Τ.Ε 1ου Δ/Σ Ν. Καλλικράτειας

Το κείμενο με τις υπογραφές θα κατατεθεί αρχικά στη διαβούλευση (με όσες υπογραφές θα έχουν μαζευτεί μέχρι τη Δευτέρα 5/5) και στη συνέχεια στους αρμόδιους πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας, καθώς και στη ΔΟΕ, στην ΟΛΜΕ και στα κόμματα της Βουλής. Για να γνωστοποιηθεί όσο γίνεται περισσότερο στους συναδέλφους της ειδικής εκπαίδευσης, η συλλογή υπογραφών θα κλείσει την Παρασκευή 16/5. 

Για την υπογραφή του κειμένου κάντε κλικ εδώ

 

Παρατηρήσεις στο Σχέδιο Νόμου: “Συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την Ειδική Αγωγή, την ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στη γενική και τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις”.

Χαρούπιας Αριστείδης PhD, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής Ειδικού Πειραματικού Μαρασλείου,Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών, Διδάσκων Ειδικής Εκπαίδευσης στο Μ.Δ.Δ.Ε.

Στην εργασία αυτή προσεγγίζεται κριτικά η προτεινόμενη συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την Ειδική Εκπαίδευση σε σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση στη χώρα μας. Γίνονται: (α) παρατηρήσεις στο προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου, (β) επισημαίνονται καίριες παραλείψεις του, (γ) περιγράφονται οι ελλείψεις του σε σχέση με το ισχύον σύστημα Ειδικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας και (δ) προτείνονται βελτιώσεις ή αλλαγές της διατύπωσης, ώστε να οδηγηθούμε σε ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Ειδικής Εκπαίδευσης στηριγμένο στις Νέες Τεχνολογίες. Κάθε σύστημα θα πρέπει να δικαιολογεί την ύπαρξή του και για το σύστημα της ειδικής εκπαίδευσης αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αναφέρεται σε ολοκληρωμένη προσέγγιση που: Ι. Nα αφορά το Πρόγραμμα, τις Συνθήκες και τις Συνέπειες της εκπαιδευτικής υποστηρικτικής παρέμβασης, ΙΙ. Να αποσκοπεί στη συνεργασία Εκπαιδευτικού Συστήματος, Οικογένειας, Τοπικών και Δημοσίων Φορέων και ΙΙΙ. Να διασυνδέει το σύστημα με τον κύριο παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το Προσωπικό. Είναι απαραίτητο οι τρεις αυτοί παράγοντες να συνεξετάζονται, προκειμένου να καθορίζεται η πολιτική για την Ειδική Εκπαίδευση. Κάθε προσέγγιση που δεν προσεγγίζει το θέμα σφαιρικά δεν είναι σε θέση να θεωρείται σοβαρή και είναι μοιραία καταδικασμένη σε αποτυχία, όπως συνέβη στις διάφορες ημιτελείς, αστήρικτες και χωρίς ερευνητικά δεδομένα αλλαγές και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.

- Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.

Ανακοίνωση - Διαμαρτυρία Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες Νομού Ζακύνθου

ΖΑΚΥΝΘΟΣ 24-02-2014

Ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες Νομού Ζακύνθου διαμαρτύρεται για την υποβάθμιση και απαξίωση των δομών της Ειδικής Αγωγής στην Α/θμια καιΒ/θμια Εκπαίδευση Ζακύνθου. Με την δικαιολογία πάντα του οικονομικού κόστους οδηγούν την δημόσια εκπαίδευση στο μαρασμό, με την δημιουργία σχολείων με κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς, φτωχό υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό, σε ένα σχολικό περιβάλλον μιζέριας και εγκατάλειψης. Στην Ειδική Αγωγή η κατάσταση αρχίζει να παίρνει τραγικές διαστάσεις, αφήνοντας τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αβοήθητα και τους γονείς να αναλάβουν το βάρος της ειδικής εκπαίδευσης τους.

- Η ανακοίνωση είναι διαθέσιμη εδώ.

Ο Πρόεδρος, Χριστόφορος-Λιβάνης Γεράσιμος

 

Ανακοίνωση - Διαμαρτυρία

Ο Σύλλογος γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία, διαμαρτύρεται λόγω του ότι, ενώ διανύουμε ήδη τον τρίτο δεκαήμερο του Οκτωμβρίου, τα ΚΕΔΔΥ Ζακύνθου δεν λειτουργούν.  

Υπάρχει μόνο ένας διοικητικός υπάλληλος και οι αιτήσεις που έχουν συσσωρευτεί ξεπερνούν τις εκατό, με αποτέλεσμα να μην γίνονται γνωματεύσεις και τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, να μην έχουν τη στήριξη που δικαιουνται, ενώ σε άλλα, που λήγει η γνωμάτευση, να μην μπορούν να επαναξιολογηθούν.

Είναι πιθανό, όσα απο τα παιδιά της Α' δημοτικού αντινετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες να μην προλάβουν να διαγνωστούν και να στηρικτούν μέσα στην φετινή σχολική χρονιά.

Σας υπενθυμίζουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας βάση εγκυκλίου, δεν επιτρέπει την παρακολούθηση τμημάτων ένταξης, την φοίτηση σε ειδικό σχολείο, την παράλληλη στήριξη, χωρίς να υπάρχει γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ.

Τα ΚΕΔΔΥ διαπιστώνουν τις δυσκολίες,στηρίζουν τους μαθητές εκπαιδευτικά μέσα στο σχολείο,προσανατολίζουν την οικογένεια προς τη σωστή κατέυθυνση αντιμετώπισης της μαθησιακής δυσκολίας του παιδιού τους και λειτουργούν ως γέφυρα ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες και τους φορείς.

Σύμφωνα με τον υπ΄αριθμόν 3699 του 2008 νόμο περι ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ,η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαραχτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ως αναπόσπαστο μερος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλα τα στάδια και βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ζητάμε απο το Υπουργείο Παιδείας να στελεχώσει άμεσα τα ΚΕΔΔΥ Ζακύνθου με το απαραίτητο προσωπικό και καλούμε όλους τους φορείς του νησιού να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ο Πρόεδρος, Χριστόφορος-Λιβάνης Γεράσιμος

First Previous  Εμφάνισε 1 από 3 σελίδες   Next Last
επιστροφή