Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>

Εγκύκλιος για την έγκριση Παράλληλης Στήριξης 2020 – 2021

Εκδόθηκε η εγκύκλιος προϋποθέσεων και διαδικασιών:

  1. για την έγκριση παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης,
  2. για την έγκριση στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και
  3. για την έγκριση στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, μαθητών/τριών για το διδακτικό έτος 2020-2021.

 

περισσότερα

Εγκύκλιος: Πώς θα γίνει η γραπτή και πώς η προφορική εξέταση υποψηφίων με αναπηρίες στις πανελλαδικές

Εκδόθηκε σήμερα από το τμήμα Α΄ της διεύθυνσης εξετάσεων και πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘ, η αναλυτική εγκύκλιος για τις Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η οποία είναι διαθέσιμη, εδώ.

Όπως είναι γνωστό οι υποψήφιοι/ες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθμ.Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄) Υπουργικής Απόφασης. Ειδικότερα: α) Όσοι εμπίπτουν στις διατάξεις της περίπτωσης (i) του εδαφίου β και του εδαφίου γ της παραγράφου 1 του άρθρου Μόνο της αριθμ.Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄) Υπουργικής Απόφασης εξετάζονται μόνο γραπτά στο ίδιο εξεταστικό κέντρο στο οποίο εξετάζονται και οι υπόλοιποι/ες υποψήφιοι/ες του Λυκείου στο οποίο υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση, σε ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασής τους μπορεί να παραταθεί με απόφαση της Λυκειακής Επιτροπής, βάσει των διατάξεων του εδαφίου γ της παραγράφου 3 του άρθρου Μόνο της ως άνω ΥΑ και των οδηγιών που περιέχονται στην ανωτέρω 1 σχετική εγκύκλιό μας. Ο χρόνος παράτασης της γραπτής εξέτασης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30΄ λεπτά. Συγκεκριμένα εξετάζονται μόνο γραπτά οι υποψήφιοι/ες που:

  1.  έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω
  2. παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός)
  3. παρουσιάζουν προβλήματα επιληψίας
  4. παρουσιάζουν διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, εφόσον στη γνωμάτευση των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) ή των ΚΕΔΔΥ ή των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ) αναγράφεται ο γραπτός τρόπος εξέτασης.

– Για την υπαγωγή στις περιπτώσεις (i) και (iii) απαιτείται γνωμάτευση από τις Υγειονομικές Επιτροπές του ΚΕΠΑ (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του ΕΦΚΑ. – Οι περιπτώσεις (ii) και (iv) πιστοποιούνται με γνωμάτευση των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) ή των ΚΕΔΔΥ ή των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ), στην οποία πρέπει να αναγράφεται ο γραπτός τρόπος εξέτασης. Για τη διαδικασία πιστοποίησης και την ισχύ των γνωματεύσεων των παραπάνω περιπτώσεων ισχύουν όσα έχουν αναφερθεί στην ανωτέρω 1 σχετική εγκύκλιό μας. Ανάμεσα στους οριζόμενους επιτηρητές θα ήταν χρήσιμο κάποιος/α να είναι εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ87.01(ΠΕ14) ή ΠΕ87.02(ΠΕ18.10), λόγω της αναπηρίας κάποιων υποψηφίων. β) Όσοι εμπίπτουν στις διατάξεις του εδαφίου α και της περίπτωσης (ii) του εδαφίου β της παραγράφου 1 του άρθρου Μόνο της αριθμ.Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄) Υπουργικής Απόφασης εξετάζονται προφορικά στα Βαθμολογικά Κέντρα (ή στα παραρτήματα των Βαθμολογικών Κέντρων) ή στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα βάσει των διατάξεων των εδαφίων α και β της παραγράφου 3 της ως άνω ΥΑ και των οδηγιών που περιέχονται στις ανωτέρω 1 και 2 σχετικές εγκυκλίους μας. Συγκεκριμένα εξετάζονται προφορικά μόνο οι εξεταζόμενοι/ες που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

  1. είναι τυφλοί, σύμφωνα με το Ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,
  2. έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα,
  3. πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,
  4. πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,
  5. παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία ή
  6. παρουσιάζουν διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, εφόσον στη γνωμάτευση των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) ή των ΚΕΔΔΥ ή των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ) αναγράφεται ο προφορικός τρόπος εξέτασης.

ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

 

περισσότερα

Δυσλεξία – Ένοπλες Δυνάμεις - Αλλαγή Προεδρικού Διατάγματος

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Προς την Πολιτική ηγεσία,

Επιστολή αιτήματος άμεσης τροποποίησης του Προεδρικού Διατάγματος (Σελίδα 228 [350], & Σελίδα 306 [252Α+Β, 254Α] του ΦΕΚ, ΦΥΛΛΟ 17, 27-1-2014), ώστε να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη και να επιτρέπεται όπως και πρώτα, οι δυσλεξικοί να υπηρετούν ως κανονικοί-μάχιμοι και ως αξιωματικοί στις ένοπλες δυνάμεις της Ελλάδας, που τους έχει ανάγκη. Συνεπακολούθως, πρέπει να γίνουν και οι αντίστοιχες αλλαγές στην προκήρυξη για την είσοδο των υποψήφιων φοιτητών σε όλες τις σχολές των ενόπλων δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας.

  • Η επιστολή είναι διαθέσιμη, εδώ.

Ψηφιακά βιβλία και e-book Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Αυτές τις μέρες Μένουμε σπίτι και διαβάζουμε, γράφουμε, ενισχύουμε δεξιότητες και ικανότητες. Τα παιδιά με δυσκολίες μάθησης χρειάζονται ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και υλικό για να διασκεδάζουν και να ενισχύουν τις δεξιότητες τους.

Σας έχουμε την πρόταση μας.

Ελεύθερα e-book, διαθέσιμο υποστηρικτικό υλικό με ελεύθερη είσοδο για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι σημαντικό αυτή τη στιγμή να δείχνουμε έμπρακτα το ενδιαφέρον μας και την υποστήριξη μας .

Δείτε τα στο https://my-book.gr/my-book-free/

 

Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία

Οι συγκεκριμένες οδηγίες έχουν εφαρμογή για την εξ αποστάσεως προσαρμοσμένη κατά περίπτωση διδασκαλία και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Για την υλοποίηση κάθε σχετικής πρωτοβουλίας κρίνεται σκόπιμη η επικοινωνία και η στενή συνεργασία με τους γονείς των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αποτελούν απαραίτητους αρωγούς προς αυτή την κατεύθυνση.

  • Η εγκύκλιος είναι διαθέσιμη εδώ!

Train-ASD: Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα σε θέματα Εκπαίδευσης Ατόμων με Αυτισμό

Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, με Επιστημονικά Υπεύθυνη την Δρ. Χριστίνα K. Συριοπούλου - Δελλή (Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο γνωστικό αντικείμενο “Εκπαίδευση Ατόμων με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές") εκπονεί έργο με τίτλο: “Επαγγελματική Κατάρτιση σε Εναλλακτικά Συστήματα Επικοινωνίας και Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις για Άτομα με Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού" (KA2 VET "Train-ASD")”.

Για την υλοποίηση του έργου αυτού συνεργάζονται: το Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου (Ρουμανία), η Autism Europe με έδρα τις Βρυξέλλες, ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής (ΠΕΣΕΑ) και η Ελληνική εταιρία INTE*LEARN που ειδικεύεται στο e-Learning.

Σκοπός του προγράμματος είναι η κατάρτιση επαγγελματιών σε εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας μέσω e-Learning ώστε να προωθηθεί η συμμετοχή των μαθητών με αυτισμό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα στοχεύει στην εξοικείωση των επαγγελματιών με τη συστηματική παρατήρηση των παιδιών και τα κλινικά χαρακτηριστικά τους με σκοπό την καλύτερη διαχείρισή τους.

Στα πλαίσια του προγράμματος έχει ήδη διεξαχθεί έρευνα για την καταγραφή των αναγκών των επαγγελματιών για εκπαίδευση και κατάρτιση. Η έρευνα φανέρωσε τη μεγάλη και επιτακτική ανάγκη για εκπαίδευση του προσωπικού που εμπλέκεται στην εκπαίδευση, αγωγή και υποστήριξη των ατόμων με αυτισμό. Το πρόγραμμα βρίσκεται σε φάση υλοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού και των e-Learning ψηφιακών μαθημάτων.

Οι συντελεστές του προγράμματος ευελπιστούν να καλύψουν το κενό που υπάρχει στην εκπαίδευση των επαγγελματιών και να τους καταστήσουν ικανούς να διαχειριστούν τους μαθητές με χαρακτηριστικά Διαταραχής Φάσματος Αυτισμού, αλλά και να υποστηρίξουν και να καθοδηγήσουν τα μέλη του οικογενειακού τους περιβάλλοντος.

  • Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ!
First Previous  Εμφάνισε 1 από 6 σελίδες   Next Last
επιστροφή