Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>

30 χρόνια δημόσιας ειδικής εκπαίδευσης στη χώρα μας - Ένας δρόμος γεμάτος «δημοκρατικές» ψευδαισθήσεις

Γιώργος Μπάρμπας, επίκουρος καθηγητής ειδικής εκπαίδευσης

Το κείμενο αυτό πραγματεύεται ερωτήματα. Αυτά που μας προβληματίζουν και –κυρίως- όσα θα’ πρεπε αλλά δεν έχουμε διατυπώσει. Έστω κι αν έχουμε αργήσει 30 χρόνια, είναι σημαντικό να αναλογιστούμε το τι μας απασχολεί, να επανεκτιμήσουμε αυτό που κάνουμε, το δρόμο που ακολουθούμε.

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.

Ο Συμβουλευτικός ρόλος του εκπαιδευτικού

Αποστολοπούλου Χριστίνα, Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής

Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μια μαθησιακή αλλά και μια ψυχολογική διαδικασία γι’ αυτό και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εκπληρούν και το ρόλο του παιδαγωγού – ψυχολόγου. Σήμερα οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα στις όλο και πιο πλουραλιστικές σχολικές τάξεις.

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ

Τα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικέ Ανάγκες με τα μάτια του Εκπαιδευτικού - Μια κλινική προσέγγιση

Μαρία Τραφαλή, Ψυχίατρος-Ψυχοθεραπεύτρια, [email protected]

Περίπτωση παιδιού με ΕΕΑ στην τάξη του γενικού σχολείου και η επίδραση της παρουσίας του στον εκπαιδευτικό, στη συμπεριφορά του και στον ψυχισμό του.

Η εισήγηση είναι διαθέσιμη εδώ

Διαφοροποίηση και ευελιξία σε «ένα σχολείο για όλους»

Ανδρομάχη Νάνου, Ειδική παιδαγωγός, Διδάκτωρ παιδαγωγικών επιστημών Α.Π.Θ., [email protected]

Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να προσεγγίσει ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία στις περιπτώσεις της ένταξης και της συνεκπαίδευσης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση. Αρχικά, παρουσιάζονται βιβλιογραφικά δεδομένα τα οποία υποστηρίζουν την αναγκαιότητα εφαρμογής μεθόδων διαφοροποίησης και ευελιξίας για τη διαχείριση των ατομικών διαφορών μέσα στην τάξη. Στη συνέχεια παρουσιάζονται δύο έρευνες- δράσεις: α) σε τμήμα ένταξης νηπιαγωγείου και β) σε τάξεις συνεκπαίδευσης του δημοτικού σχολείου, όπου υιοθετήθηκαν ανάλογες μεθοδολογικές επιλογές.

Η μελέτη είναι διαθέσιμη εδώ

Η συνεκπαίδευση (inclusion) στην Ευρώπη

- Γεωργιάδη Μ., Υποψ. Διδάκτ. Παν. Κρήτης
- Κουρκούτας Ηλ., Επίκ. Καθηγητής, Παν. Κρήτης
- Καλύβα Ευφρ., Lecturer, City Liberal Studies, Thessaloniki, Greece

H σύγχρονη τάση που επικρατεί διεθνώς, ως προς την εκπαιδευτική αντιμετώπιση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι η ανάπτυξη της πολιτικής της συνεκπαίδευσής τους (inclusion) στα γενικά σχολεία. Η «συνεκπαίδευση» αφορά την προσπάθεια που καταβάλλεται για την συνύπαρξη και συνδιδασκαλία των περισσότερων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με τους συμμαθητές τους που δεν έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε κοινά σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, και στις συνηθισμένες σχολικές τάξεις. Αυτό διασφαλίζεται με την παροχή της αναγκαίας ειδικής παιδαγωγικής βοήθειας και υποστήριξης από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς ή από μία διεπιστημονική ομάδα. Η «συνεκπαίδευση» αποτελεί τις τελευταίες δεκαετίες ένα από τα πλέον σημαντικά θέματα στον εκπαιδευτικό προγραμματισμό των περισσοτέρων ευρωπαϊκών χωρών.

Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ

Η συνεχής εκπαίδευση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής - Νέες δυνατότητες και απαιτήσεις

Δαρβούδης Θάνος, αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Ειδικευμένων στην Ειδική Αγωγή

Θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή νοοτροπίας. Να γίνει συνείδηση σε κάθε εκπαιδευτικό (και όχι βέβαια μόνο στον εκπαιδευτικό της ειδικής αγωγής) ότι το επάγγελμα του είναι συνυφασμένο με την ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει, σε ατομικό επίπεδο, την ενημέρωση του για τις επιστημονικές εξελίξεις στους τομείς που τον αφορούν, ιδιαίτερα δε σε μεθόδους και πρακτικές αντιμετώπισης των ειδικών αναγκών των μαθητών. Αυτό μπορεί να γίνει με τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας (βιβλία και περιοδικά), τη συμμετοχή ή την παρακολούθηση επιστημονικών εκδηλώσεων (ημερίδες, συνέδρια κτλ.), ενημέρωση για τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην ειδική αγωγή κ.α.

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ εδώ.

First Previous  Εμφάνισε 1 από 2 σελίδες   Next Last
επιστροφή