Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>

Φοβίες

Παρασκευόπουλος Θεόδωρος, Εκπαιδευτικός

Είναι συνηθισμένο πολλές φορές να μπερδεύονται και να χρησιμοποιούνται λανθασμένα οι όροι φόβος και φοβία. Ωστόσο, αν και φαίνεται αρχικά να μοιάζουν μεταξύ τους, η διαφορά τους είναι ουσιαστική. «Ο φόβος είναι μια αντίδραση όχι απλώς ωφέλιμη αλλά και απαραίτητη για την επιβίωση σε έντονα και συχνά επικίνδυνα γεγονότα και ερεθίσματα που προηγούνται αυτών. Η φοβία αποτελεί ένα πολύπλοκο φαινόμενο συμπεριφοράς» (Mellon, 2003). 

Οι σχολικές φοβίες είναι οπωσδήποτε πραγματικές και ως τέτοιες πρέπει να εξεταστούν. Οι διευθυντές πρέπει να αξιολογήσουν αν τα σχολεία τους αποτελούν ένα στρεσογόνο περιβάλλον. Εάν είναι έτσι, τότε το προσωπικό πρέπει να το αντιμετωπίσει. Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει ένα πιο άνετο περιβάλλον. Όταν οι δάσκαλοι είναι ενήμεροι για τις φοβίες και τις ανάλογες συμπεριφορές, τότε πρέπει να αναπτύξουν στρατηγικές για να κάνουν τις τάξεις τους πιο άνετο και πιο δημιουργικό μέρος για τα παιδιά Τα παιδιά που διακατέχονται από άγχος η φόβους είναι φυσικό να προσπαθούν να τους αντιμετωπίσουν. Έτσι, δεν συμμετέχουν πλήρως στη μαθησιακή διαδικασία και επομένως ο ρόλος του δασκάλου είναι να βρει τρόπους να ενσωματώσει τις δραστηριότητες για την αντιμετώπιση της ανησυχίας ή του φόβου μέσα στο καθημερινό πρόγραμμα της τάξης. Εάν το πρόβλημα δεν είναι το σχολείο αλλά το ίδιο το παιδί, τότε μια συνεργατική προσπάθεια χρειάζεται για να διαπιστωθεί, να αξιολογηθεί, να αντιμετωπισθεί το παιδί που έχει φόβους ή φοβία.

Περιεχόμενα:  Φοβίες και παιδιά, Αιτιοπαθογένεια των φοβιών, Φοβίες και σχολείο, Αντιμετώπιση των φοβιών στο χώρο του σχολείου, Τεχνικές αξιολόγησης, Παρέμβαση στο χώρο του σχολείου

  • Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.

Εκεί που η εκπαίδευση έχει κέφια και τολμά

Παντελής Μπιτζαράκης, ψυχολόγος στο 4ο δημοτικό σχολείο ειδικής αγωγής Θεσσαλονίκης

Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του

Ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης στην αυτορρύθμιση των σχέσεων και της συμπεριφοράς για μαθητές με νοητική καθυστέρηση που υλοποιείται συστηματικά εδώ και 17 χρόνια στο 4ο ειδικό δημοτικό σχολείο και στο 10ο ειδικό νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή και των συστεγαζόμενων γενικών σχολείων.

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.

Η ανάπτυξη των ενσυναισθητικών δεξιοτήτων των μαθητών ως παράγοντας ενίσχυσης των διαδικασιών ενσωμάτωσης μαθητών με κάθε τύπου δυσκολίες και ιδιαιτερότητες σε ένα Σχολείο για όλους

Αυγέρη Σοφία, φιλόλογος, εξειδικευμένη στην ειδική και διαπολιτισμική εκπαίδευση, κάτοχος master στην Ιστορία και υποψήφια διδάκτωρ στον τομέα των αναλυτικών προγραμμάτων

Η ικανότητα τοποθέτησης του εαυτού στη θέση του άλλου, δηλαδή η ανάπτυξη της αλλοκεντρικής δεξιότητας της ενσυναίσθησης, περιλαμβάνει το σύνολο των προσπαθειών που καταβάλλονται για την υποδοχή του άλλου μέσα στην ιδιαιτερότητά του. Αυτό σημαίνει μια πρόθεση και μια ικανότητα κατανόησης της υποκειμενικής πραγματικότητας του άλλου, καθώς και των συνθηκών μέσα στις οποίες αυτή η πραγματικότητα έχει διαμορφωθεί. Η ενσυναίσθηση διαφοροποιείται από την συμπάθεια και η καλλιέργειά της πρέπει να αποτελεί βασικό στόχο ενός σύγχρονου σχολείου, ανοιχτού για όλους. Εκτός από την ανάπτυξη μιας ανθρωπιστικής συνείδησης και της ανεκτικότητας, συντελεί στην ευκολότερη ένταξη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε ομάδες συμμαθητών και βελτιώνει την θέση τους στην τάξη, ενώ ωφελεί με πολλούς τρόπους και μακροπρόθεσμα κάθε μαθητή (καλλιέργεια πολλαπλών οπτικών, συνθετικών και ανασκευαστικών νοητικών στρατηγικών κ.α..), όπως καταδεικνύουν οι σύγχρονες ερευνητικές προσεγγίσεις.

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.

Η ψυχική υγεία των παιδιών της σχολικής ηλικίας. Η προώθηση της ψυχικής υγείας στο χώρο του σχολείου.

Αθηνά Η. Κωσταρά, Δασκάλα-Κάτοχος Master Ψυχολογίας
Θεμιστοκλής Γ. Κάντας, Δάσκαλος
Ιωάννα Η. Κωσταρά, Νηπιαγωγός-Βρεφονηπιοκόμος

Στην εργασία παρουσιάζονται αδρομερώς τα κυριότερα προβλήματα που ταλανίζουν την ψυχική ισορροπία των παιδιών της σχολικής ηλικίας καθώς και τρόποι αντιμετώπισής τους.

Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.

Η Κοινωνική Κατασκευή της Αναπηρίας

Βοζίκη Αγγελική, Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωής

Η μελέτη αυτή είναι μια προσπάθεια προσέγγισης της κοινωνικής κατασκευής της αναπηρίας, της κατανόησης της διαδικασίας της δημιουργίας της, και των παραγόντων που την ενισχύουν και την παγιώνουν. Οι προβληματισμοί μας εστιάζονται επίσης στο ρόλο του σχολείου, στο αν και με ποιο τρόπο συμβάλλει στην αναπαραγωγή της κοινωνικής κατασκευής της αναπηρίας.
Σαν απάντηση στους παραπάνω προβληματισμούς, επιχειρείται να γίνει κατανοητό, αν το κανονικό σχολείο, εφαρμόζοντας προγράμματα κοινής συμμετοχής ( ενσωμάτωσης και σύγκλισης) για όλα τα παιδιά, ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και μη, μπορεί να διευκολύνει τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να γίνουν μέτοχοι κοινών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που απευθύνονται σε όλα τα παιδιά. Ο απώτερος στόχος είναι η ομαλή ένταξή τους και η εξασθένηση των μηχανισμών της κοινωνικής κατασκευής της αναπηρίας

Η μελέτη είναι διαθέσιμη εδώ.

Σεξουαλικότητα και αναπηρία

Linda R.Mona, M.A.
Μετάφραση: Άννα Μανουδάκη.
Διόρθωση: Μαίρη Ζέη

Ένας άνθρωπος με αναπηρία που έχει σεξουαλική δραστηριότητα αποτελεί μια εικόνα όχι και τόσο αποδεκτή από την επικρατούσα τάση της κοινωνίας. Κι όμως, αν κάποιος γεννηθεί με σωματική αναπηρία ή την αποκτήσει κατά τη διάρκεια της ζωής του/της, η σεξουαλικότητα είναι ένα από τα πιο σοβαρά θέματα που τον/την απασχολούν για την ύπαρξή του.

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ

First Previous  Εμφάνισε 1 από 2 σελίδες   Next Last
επιστροφή