Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>

Τρόποι διαπαιδαγώγησης: ένας οδηγός για γονείς

Ένα χρήσιμο εγχειρίδιο που αναφέρεται στο στυλ διαπαιδαγώγησης, τις τεχνικές και τους κανόνες που μπορούν να εφαρμόσουν οι γονείς.

Πρακτικές συμβουλές για να αρθρωθούν σωστά οι υποδείξεις προς το παιδί και γενικές γνώσεις που μπορούν να εφαρμοστούν σε πολλά και διαφορετικά πλαίσια, ανάλογα με το ζήτημα συμπεριφοράς και τον χαρακτήρα του γονιού.

Η πρώτη ενότητα του εγχειριδίου αναφέρεται σε δύο από τα πιο συχνά ζητήματα συμπεριφοράς που αντιμετωπίζουν οι γονείς: στην επιθετικότητα και τις διαταραχές προσοχής. Περιγράφονται τα συμπτώματα όσο και οι τεχνικές που μπορούν να εφαρμόσουν οι γονείς. Στην ουσία πρόκειται για έναν οδηγό που σας δίνει ιδέες, σας προβληματίζει ίσως, σας κινητοποιεί – πιο σωστά.

Όσοι γονείς διαβάζετε αυτό το εγχειρίδιο θα πρέπει να έχετε στο νου σας ότι όσες εξειδικευμένες αναλύσεις και εάν διαβάσετε για το πρόβλημα που σας απασχολεί, σε καμία περίπτωση ένα βιβλίο δεν μπορεί να αντικαταστήσει την παρέμβαση ενός ψυχολόγου. Ο ειδικός λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό και καταγράφοντας με πολύ πιο συστηματικό και εξατομικευμένο τρόπο τα προβλήματα συμπεριφοράς είναι σε θέση να σας βοηθήσει πολύ περισσότερο και με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με οποιοδήποτε εγχειρίδιο συμβουλευτικής.

Ο οδηγός για γονείς στον οποίον αναφερόμαστε και που τιτλοφορείται "Τρόποι διαπαιδαγώγησης", γράφτηκε από τον Ψυχολόγο Δημήτρη Αγοραστό και είναι διαθέσιμος εδώ.

Η εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα της αναπηρίας

Ρηγοπούλου Τέρψη, Σχ.Σύμβουλος Π.Ε.

Γνωρίζουμε όλοι ότι τα άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιμετωπίζονται πολλές φορές αρνητικά και υφίστανται, παρά το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει, σχολικό και κοινωνικό αποκλεισμό. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες, που επηρεάζει την αντιμετώπισή τους στο σχολικό περιβάλλον, είναι η στάση που έχουν σχηματίσει τα παιδιά του γενικού σχολείου για τα άτομα και ειδικότερα τα παιδιά με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση. Μόνο μέσα από τη σωστή προετοιμασία, την πληροφόρηση και την ευαισθητοποίηση των παιδιών θα μπορέσει να δημιουργηθεί ένα κλίμα αποδοχής, συνεργασίας και συνύπαρξης, στο πλαίσιο της ιδέας για τη δημιουργία ενός κοινού σχολείου για όλα τα παιδιά.Το «Σχολείο για Όλους», το οποίο θα μπορεί να υποδέχεται κάθε μαθητή της γειτονιάς χωρίς να αποκλείει κανέναν με το πρόσχημα ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του, αποτελεί την αφετηρία της κοινωνικής ένταξης και αποδοχής των παιδιών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η μελέτη είναι διαθέσιμη εδώ.

Τα μυστικά για μία ωραία σχολική χρονιά!

Η επιστροφή στο σχολείο σηματοδοτεί την έναρξη κάτι «νέου». Το παιδί απομακρύνεται από το ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον και ταυτόχρονα εκτίθεται σε καινούρια και άγνωστα ερεθίσματα όπως μία καινούρια τάξη ή ένα νέος δάσκαλος. Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν στα νέα αυτά δεδομένα. Πώς μπορούμε λοιπόν να κάνουμε ομαλή αυτή τη μετάβαση;

Η επιστροφή στο σχολείο τυπικά είναι μία στιγμή που όλοι, μικροί και μεγάλοι, περιμένουν με μεγάλη ανυπομονησία. Η επιστροφή στο σχολείο σηματοδοτεί την έναρξη κάτι «νέου». Συνεπάγεται τη φυσική απομάκρυνση του παιδιού από το ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον, καθώς επίσης και την ταυτόχρονη έκθεση του σε καινούρια και άγνωστα ερεθίσματα: καινούρια τάξη, καινούριοι συμμαθητές, καινούριος δάσκαλος και φυσικά καινούριες γνωστικές απαιτήσεις. Ωστόσο, αυτή η μετάβαση από κάτι «ασφαλές» σε κάτι «μη-γνωστό», αν και συναρπαστική, μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολη για μια μεγάλη μερίδα παιδιών που βιώνουν άγχος, στρες ή που παρουσιάζουν διαταραχές στην ομιλία τους, μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής κ.τ.λ. Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Αυτή η μεταβατική περίοδος μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες ή ακόμη και μήνες. Πώς μπορούμε λοιπόν να κάνουμε ομαλή αυτή τη μετάβαση; Οι ακόλουθες συμβουλές μπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα βοηθητικές τόσο για το παιδί όσο και για όλη την οικογένεια.

περισσότερα

Για μια προσπάθεια προσέγγισης και κατανόησης των γονιών που έχουν παιδιά με δυσκολίες και προβλήματα στην ανάπτυξη και αντιμετώπιση τους

Παντελής Μπιτζαράκης, Ψυχολόγος

Η συνειδητοποίηση – αποδοχή είναι κάτι πολύ σχετικό. Δεν έρχεται από μόνη της στο γονιό και ιδιαίτερα στη μητέρα, που έχει ένα παιδί με δυσκολίες και προβλήματα στην ανάπτυξή του, αλλά καθορίζεται από τους παράγοντες, που αναφέραμε από την αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδρασή τους. Είναι λοιπόν, κατά την άποψή μου, μια διαλεκτική – δυναμική σχέση ανάμεσα στους διάφορους αυτούς παράγοντες που θα καθορίσει, σε τελευταία ανάλυση, και θα οδηγήσει ή όχι το γονιό σε συνειδητοποίηση- αποδοχή. Ο καθοριστικός ρόλος και το βάρος κάθε παράγοντα στη συνειδητοποίηση – αποδοχή, εξαρτάται τόσο από τις αντικειμενικές συνθήκες (π.χ. οικονομικός, είδος αναπηρίας) όσο και από τη σημασία που δίνεται σε αυτόν από το ίδιο το άτομο, την κοινωνία και τη διαλεκτική του σχέση με άλλον ή άλλους παράγοντες. Κατά την άποψή μου, σε τελευταία ανάλυση, από τους πιο βαρύνοντες καθοριστικούς παράγοντες είναι η στάση και αντίδραση της κοινωνίας και η έλλειψη κοινωνικής πολιτικής. 

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.

Οικογένεια με παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και σχολείο: προς μία σχέση συνεργασίας!

Ασημίνα Τσιμπιδάκη, Ειδική Παιδαγωγός

Η παρούσα εργασία διερευνά τρόπους συνεργασίας αλλά και προτάσεις, ώστε οι οικογένειες των παιδιών με ειδικές ανάγκες και το σχολείο να μπορέσουν να βρεθούν σε μία δημιουργική αλληλεπίδραση. Μολονότι αυτή η σύμπλευση συναντά ποικίλα εμπόδια και δυσκολίες, αυτοί οι δύο θεσμοί οφείλουν να συναντηθούν, ώστε να διαδραματίσουν το θεμελιακό τους ρόλο στην ανάπτυξη και εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ειδικότερα, εξετάζονται τα βασικά θεωρητικά και ερευνητικά δεδομένα και οφέλη από τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας, ο πολλαπλός ρόλος της οικογένειας στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες, τα δικαιώματα και οι ευθύνες των γονέων, καθώς και τα εμπόδια και οι τρόποι συνεργασίας αυτών των δύο θεσμών. Ο προβληματισμός της μελέτης στηρίζεται στη συστημική σκέψη και τη θεώρηση της οικογένειας και του σχολείου ως δύο πολύπλοκων συστημάτων σε αμφίπλευρη αλληλαντίδραση. Αυτό που επιδιώκει να προτείνει η εργασία είναι το πώς αυτά τα συστήματα θα μπορέσουν να δώσουν την καλύτερη δυναμική τους, ώστε να αντεπεξέλθουν σε ένα κοινό στόχο: τη δημιουργία Ενός Σχολείου και Μίας Κοινωνίας για Όλους.

Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.

Στάση γονέων απέναντι στη διαφορετικότητα

Σαχπατζίδου Ελένη, Κοινωνική Λειτουργός

Όταν οι γονείς εκ των πραγμάτων αναγκάζονται να αποδεχθούν τη διάγνωση και την πραγματικότητα, βιώνουν ένα οδυνηρό ξάφνιασμα. Βυθίζονται σε ένα απόλυτο κενό ήχων, κινούνται σε έναν κόσμο άχρωμο, όπου τίποτα δε μπορεί να εκλύσει τη ματιά τους. Διακατέχονται από ποικίλα συναισθήματα (άρνηση, πανικός, φόβος, ενοχή), ματαιώνουν το ρόλο τους, επιρρίπτουν ευθύνες ο ένας του άλλου και όταν λείπει η ορθή γνώση, μπορεί να ενοχοποιηθεί ο ένας γονιός, συνήθως η μητέρα με οικτρά αποτελέσματα και για την ψυχική της ισορροπία αλλά και ως σύντροφος.

Το άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.

First Previous  Εμφάνισε 1 από 3 σελίδες   Next Last
επιστροφή