Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>
SpecialEducation – The Voice and Vision of Special Education in Greece!
SpecialEducation – The Voice and Vision of Special Education in Greece!

Υπηρεσίες πιστοποίησης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών

Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή

Αγγελίες ζήτησης και προσφοράς εργασίας - Ζήτηση & Προσφορά ψυχομετρικού τεστ WISC III

  • Ζήτηση και Προσφορά εργασίας
  • Ζήτηση και Προσφορά ψυχομετρικού τεστ WISC III
περισσότερα

Πρόσφατα Άρθρα

Μονάδα Ειδικής Προσχολικής Αγωγής ΕΛΕΠΑΠ Θεσσαλονίκης - Ένταξη νέων παιδιών στο Τμήμα Πρώιμης Εκπαιδευτικής και Θεραπευτικής Παρέμβασης
11/08/2016

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την ένταξη νέων παιδιών στο Τμήμα Πρώιμης Εκπαιδευτικής και Θεραπευτικής ΠαρέμβασηςΜονάδα Ειδικής Προσχολικής Αγωγής της ΕΛΕΠΑΠ Θεσσαλονίκης.

Δεκτά γίνονται μωρά και παιδιά έως 6 ετών με αναπτυξιακές / μαθησιακές δυσκολίες, ψυχοκινητική καθυστέρηση, βλάβες του ΚΝΣ (όπως εγκεφαλική παράλυση).

  • Η φοίτηση των παιδιών στο πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης της ΕΛΕΠΑΠ είναι ισότιμη με την φοίτηση σε οποιαδήποτε μονάδα ειδικής προσχολικής αγωγής (Ν.3699/08, άρθρο 32).
  • Λειτουργεί καθημερινά (Δευτέρα – Παρασκευή) από τις 8:00 έως τις 16:00.
  • Τα παιδιά μεταφέρονται με ειδικά διαμορφωμένα σχολικά οχήματα.

Σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους παρέχουμε ένα πρότυπο ολιστικό πρόγραμμα που στοχεύει στην γνωστική ανάπτυξη, στη ψυχοσυναισθηματική ωρίμανση και αποσκοπεί στη σχολική και κοινωνική ένταξη.

Ειδικοί παιδαγωγοί στελεχώνουν τις τάξεις εφαρμόζοντας ομαδικά και εξατομικευμένα προγράμματα προσαρμοσμένα στο αναλυτικό πρόγραμμα προσχολικής αγωγής.

Παράλληλα έμφαση δίνεται στην πλαισίωση των οικογενειών με ατομική και ομαδική συμβουλευτική στήριξη από την ψυχοκοινωνική υπηρεσία.

Κατά τη διάρκεια του ολοήμερου εκπαιδευτικού προγράμματος γίνονται ατομικές φυσικοθεραπείες, εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, μουσικοθεραπείες, θεραπευτική κολύμβηση και διαθεραπευτικές παρεμβάσεις, κάτω από συνεχή ιατρική παρακολούθηση.

Το Πρόγραμμα εμπλουτίζεται με:

  • Αισθητηριακή ολοκλήρωση
  • ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση
  • Θεατρικό παιχνίδι
  • Διαδραστικά προγράμματα για την κοινωνικοποίηση των παιδιών.

- Πραγματοποιείται τακτική ενημέρωση των γονέων για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και την πρόοδο των παιδιών!

Πληροφορίες: τηλ. 2310.318.218 & 2310.318.228, email: [email protected]

«Εγώ» και «Εσύ» γινόμαστε «Εμείς»
15/06/2016

ΤΡΙΛΙΒΑ ΣΟΦΙΑ, CHIMIENTI GIOVANNI

Οι συγκρουσιακές καταστάσεις δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως κάτι το ανεπιθύμητο, γιατί αποτελούν μέρος της ζωής και σημαντική πτυχή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Γι’ αυτό και μπορεί να δημιουργούν ευκαιρίες για μάθηση και πρόοδο, και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων. Αρκεί η σύγκρουση να αντιμετωπίζεται νωρίς και συστηματικά, για να λειτουργεί ως παιδαγωγική ευκαιρία. Έτσι, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται κυρίως στο αν οι συγκρούσεις θα επιλυθούν με τρόπο «καταστροφικό», δηλαδή με εξαναγκασμό, απειλές και ποινές, ή «εποικοδομητικό», δηλαδή με την εφαρμογή καλοσχεδιασμένων προγραμμάτων. Είναι αποδεδειγμένο, μάλιστα, ότι η εποικοδομητική διαχείριση των συγκρούσεων συνεισφέρει τα μέγιστα στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, την ικανότητα χειρισμού των συναισθημάτων και την αντιμετώπιση των αγχογόνων καταστάσεων. 

Το βιβλίο είναι ένα εγχειρίδιο για ειδικούς, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς λειτουργούς και αποτελεί μια προσπάθεια οργάνωσης της ύλης της "Συναισθηματικής Νοημοσύνης" στη χώρα μας. Παρουσιάζει μέσα από μια συγκεκριμένη πρόταση οργάνωσης, το Πρόγραμμα Ελέγχου των Συγκρούσεων (Π.Ε.Σ.).

Το "Τετράδιο Δραστηριοτήτων" ανήκει στα παιδιά. Το περιεχόμενό του είναι οργανωμένο σε 21 δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες τα παιδιά μαθαίνουν, διασκεδάζουν και ασκούνται στη χρήση διάφορων τεχνικών συναισθηματικής έκφρασης και ελέγχου των συγκρούσεων.

via: Άννας Παππά blog

Μαθηματικά για ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής & για πρακτικές διαφοροποιημένης παιδαγωγικής και διδασκαλίας
09/06/2016

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο πλαίσιο του προγράμματος: «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο» δημιούργησε χρήσιμο υλικό για τα Μαθηματικά του Δημοτικού Σχολείου.

!

kmhk002as kmhk001as kmhk002as kmhk001as

 

Νοητική Υστέρηση: Επιστημολογικές Προσεγγίσεις και Ειδικοπαιδαγωγικές Συνεπαγωγές
06/06/2016

Χρήστος Κ. Αλεξόπουλος, Ειδικός Παιδαγωγός, Υπ. Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής κ Ψυχολογίας του Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών, Μρ. Ειδικής Αγωγής, Πτυχιούχος Πρ. Ψυχολογίας Αθηνών

Η νοητική καθυστέρηση (ως υστέρηση ή ανεπάρκεια ή περιορισμένη λειτουργικότητα) αν και εμφανίζεται ήδη από την αρχαία εποχή ως ένα πρόβλημα της ανθρωπότητας, εντούτοις αποτελεί μέχρι σήμερα -παρ' όλη την επιστημονική πρόοδο- ως ένα σύγχρονο και σχεδόν άλυτο παιδαγωγικό πρόβλημα. Η κατανόηση της φύσης της νοητικής καθυστέρησης, η προσπάθεια ταξινόμησης της, η διερεύνηση της αιτιολογίας της, ο καθορισμός του κατάλληλου εκπαιδευτικού πλαισίου και ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση των διαγνωστικών και παρεμβατικών μεθόδων αποτελούν μερικά από τα κρίσιμα πεδία έρευνας, στα οποία συμμετέχουν και συνεργάζονται διεπιστημονικά επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων, όπως γιατροί, ψυχολόγοι, ειδικοί παιδαγωγοί και άλλοι.

Το βασικό ερώτημα για τη «φύση της νοητικής της καθυστέρησης» ή άλλως διατυπωμένο τι «είναι νοητική καθυστέρηση» δεν επιδέχεται μέχρι σήμερα άμεση και μονοσήμαντη απάντηση και οι επιστημονικές προσεγγίσεις εδράζονται κατά κύριο λόγο στην «ψυχομετρική εκτίμηση» δυο «μεταβλητών»: της «νοημοσύνης» και της «(προσαρμοστικής) συμπεριφοράς».

Στην παρούσα εργασία επιδιώκουμε να εξετάσουμε τις διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις ορισμού και ερμηνείας της νοητικής καθυστέρησης σε σχέση πάντοτε με την ειδικοπαιδαγωγική παρέμβαση.

Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.

Μαθητές με αναπηρίες και ΤΠΕ. Σύγχρονες εφαρμογές ηλεκτρονικής προσβασιμότητας
30/05/2016

Γιάννης Δ. Διαμαντόπουλος, Πληροφορικός με εξειδίκευση στην αντιμετώπιση των Δυσκολιών στην Ανάγνωση [mail:[email protected]]

Η ραγδαία εξέλιξη στην τεχνολογία των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του λογισμικού τους επηρέασε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και μεταξύ αυτών και την Εκπαίδευση. Καθώς όμως η συστηματική Εκπαίδευση αποτελεί για όλες τις ανεπτυγμένες χώρες κοινωνικό αγαθό, θεωρείται αυτονόητο το δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των ατόμων στην πρόσβαση σε όλες τις σύγχρονες ηλεκτρονικές εφαρμογές. Στο πλαίσιο αυτό, οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, στοχεύοντας στην ηλεκτρονική ενσωμάτωση, έχουν δημιουργήσει μια σειρά ψηφιακών βοηθημάτων, ώστε να διευκολυνθεί η προσβασιμότητα και σε εκείνα τα άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν κάποιας μορφής αναπηρία. Συγκεκριμένα, ειδικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα και κατάλληλα σχεδιασμένα λογισμικά, υποστηρίζουν μαθητές με προβλήματα στην κίνηση, στην όραση, στην ομιλία και στην ακοή με αποτέλεσμα να έχουν πλέον και αυτοί τη δυνατότητα στη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και των εφαρμογών του.

  • To άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.