Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>
SpecialEducation – The Voice and Vision of Special Education in Greece!
SpecialEducation – The Voice and Vision of Special Education in Greece!

Υπηρεσίες πιστοποίησης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών

Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή

Αγγελίες ζήτησης και προσφοράς εργασίας - Ζήτηση & Προσφορά ψυχομετρικού τεστ WISC III

  • Ζήτηση και Προσφορά εργασίας
  • Ζήτηση και Προσφορά ψυχομετρικού τεστ WISC III
περισσότερα

Πρόσφατα Άρθρα

«Εγώ» και «Εσύ» γινόμαστε «Εμείς»
15/06/2016

ΤΡΙΛΙΒΑ ΣΟΦΙΑ, CHIMIENTI GIOVANNI

Οι συγκρουσιακές καταστάσεις δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως κάτι το ανεπιθύμητο, γιατί αποτελούν μέρος της ζωής και σημαντική πτυχή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Γι’ αυτό και μπορεί να δημιουργούν ευκαιρίες για μάθηση και πρόοδο, και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων. Αρκεί η σύγκρουση να αντιμετωπίζεται νωρίς και συστηματικά, για να λειτουργεί ως παιδαγωγική ευκαιρία. Έτσι, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται κυρίως στο αν οι συγκρούσεις θα επιλυθούν με τρόπο «καταστροφικό», δηλαδή με εξαναγκασμό, απειλές και ποινές, ή «εποικοδομητικό», δηλαδή με την εφαρμογή καλοσχεδιασμένων προγραμμάτων. Είναι αποδεδειγμένο, μάλιστα, ότι η εποικοδομητική διαχείριση των συγκρούσεων συνεισφέρει τα μέγιστα στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, την ικανότητα χειρισμού των συναισθημάτων και την αντιμετώπιση των αγχογόνων καταστάσεων. 

Το βιβλίο είναι ένα εγχειρίδιο για ειδικούς, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς λειτουργούς και αποτελεί μια προσπάθεια οργάνωσης της ύλης της "Συναισθηματικής Νοημοσύνης" στη χώρα μας. Παρουσιάζει μέσα από μια συγκεκριμένη πρόταση οργάνωσης, το Πρόγραμμα Ελέγχου των Συγκρούσεων (Π.Ε.Σ.).

Το "Τετράδιο Δραστηριοτήτων" ανήκει στα παιδιά. Το περιεχόμενό του είναι οργανωμένο σε 21 δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες τα παιδιά μαθαίνουν, διασκεδάζουν και ασκούνται στη χρήση διάφορων τεχνικών συναισθηματικής έκφρασης και ελέγχου των συγκρούσεων.

via: Άννας Παππά blog

Μαθηματικά για ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής & για πρακτικές διαφοροποιημένης παιδαγωγικής!
09/06/2016

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο πλαίσιο του προγράμματος: «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο» δημιούργησε χρήσιμο υλικό για τα Μαθηματικά του Δημοτικού Σχολείου.

!

kmhk002as kmhk001as kmhk002as kmhk001as

 

Νοητική Υστέρηση: Επιστημολογικές Προσεγγίσεις και Ειδικοπαιδαγωγικές Συνεπαγωγές
06/06/2016

Χρήστος Κ. Αλεξόπουλος, Ειδικός Παιδαγωγός, Υπ. Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής κ Ψυχολογίας του Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών, Μρ. Ειδικής Αγωγής, Πτυχιούχος Πρ. Ψυχολογίας Αθηνών

Η νοητική καθυστέρηση (ως υστέρηση ή ανεπάρκεια ή περιορισμένη λειτουργικότητα) αν και εμφανίζεται ήδη από την αρχαία εποχή ως ένα πρόβλημα της ανθρωπότητας, εντούτοις αποτελεί μέχρι σήμερα -παρ' όλη την επιστημονική πρόοδο- ως ένα σύγχρονο και σχεδόν άλυτο παιδαγωγικό πρόβλημα. Η κατανόηση της φύσης της νοητικής καθυστέρησης, η προσπάθεια ταξινόμησης της, η διερεύνηση της αιτιολογίας της, ο καθορισμός του κατάλληλου εκπαιδευτικού πλαισίου και ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση των διαγνωστικών και παρεμβατικών μεθόδων αποτελούν μερικά από τα κρίσιμα πεδία έρευνας, στα οποία συμμετέχουν και συνεργάζονται διεπιστημονικά επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων, όπως γιατροί, ψυχολόγοι, ειδικοί παιδαγωγοί και άλλοι.

Το βασικό ερώτημα για τη «φύση της νοητικής της καθυστέρησης» ή άλλως διατυπωμένο τι «είναι νοητική καθυστέρηση» δεν επιδέχεται μέχρι σήμερα άμεση και μονοσήμαντη απάντηση και οι επιστημονικές προσεγγίσεις εδράζονται κατά κύριο λόγο στην «ψυχομετρική εκτίμηση» δυο «μεταβλητών»: της «νοημοσύνης» και της «(προσαρμοστικής) συμπεριφοράς».

Στην παρούσα εργασία επιδιώκουμε να εξετάσουμε τις διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις ορισμού και ερμηνείας της νοητικής καθυστέρησης σε σχέση πάντοτε με την ειδικοπαιδαγωγική παρέμβαση.

Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.

Μαθητές με αναπηρίες και ΤΠΕ. Σύγχρονες εφαρμογές ηλεκτρονικής προσβασιμότητας
30/05/2016

Γιάννης Δ. Διαμαντόπουλος, Πληροφορικός με εξειδίκευση στην αντιμετώπιση των Δυσκολιών στην Ανάγνωση [mail:[email protected]]

Η ραγδαία εξέλιξη στην τεχνολογία των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του λογισμικού τους επηρέασε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και μεταξύ αυτών και την Εκπαίδευση. Καθώς όμως η συστηματική Εκπαίδευση αποτελεί για όλες τις ανεπτυγμένες χώρες κοινωνικό αγαθό, θεωρείται αυτονόητο το δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των ατόμων στην πρόσβαση σε όλες τις σύγχρονες ηλεκτρονικές εφαρμογές. Στο πλαίσιο αυτό, οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, στοχεύοντας στην ηλεκτρονική ενσωμάτωση, έχουν δημιουργήσει μια σειρά ψηφιακών βοηθημάτων, ώστε να διευκολυνθεί η προσβασιμότητα και σε εκείνα τα άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν κάποιας μορφής αναπηρία. Συγκεκριμένα, ειδικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα και κατάλληλα σχεδιασμένα λογισμικά, υποστηρίζουν μαθητές με προβλήματα στην κίνηση, στην όραση, στην ομιλία και στην ακοή με αποτέλεσμα να έχουν πλέον και αυτοί τη δυνατότητα στη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και των εφαρμογών του.

  • To άρθρο είναι διαθέσιμο εδώ.

Φοβίες
27/05/2016

Παρασκευόπουλος Θεόδωρος, Εκπαιδευτικός

Είναι συνηθισμένο πολλές φορές να μπερδεύονται και να χρησιμοποιούνται λανθασμένα οι όροι φόβος και φοβία. Ωστόσο, αν και φαίνεται αρχικά να μοιάζουν μεταξύ τους, η διαφορά τους είναι ουσιαστική. «Ο φόβος είναι μια αντίδραση όχι απλώς ωφέλιμη αλλά και απαραίτητη για την επιβίωση σε έντονα και συχνά επικίνδυνα γεγονότα και ερεθίσματα που προηγούνται αυτών. Η φοβία αποτελεί ένα πολύπλοκο φαινόμενο συμπεριφοράς» (Mellon, 2003). 

Οι σχολικές φοβίες είναι οπωσδήποτε πραγματικές και ως τέτοιες πρέπει να εξεταστούν. Οι διευθυντές πρέπει να αξιολογήσουν αν τα σχολεία τους αποτελούν ένα στρεσογόνο περιβάλλον. Εάν είναι έτσι, τότε το προσωπικό πρέπει να το αντιμετωπίσει. Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει ένα πιο άνετο περιβάλλον. Όταν οι δάσκαλοι είναι ενήμεροι για τις φοβίες και τις ανάλογες συμπεριφορές, τότε πρέπει να αναπτύξουν στρατηγικές για να κάνουν τις τάξεις τους πιο άνετο και πιο δημιουργικό μέρος για τα παιδιά Τα παιδιά που διακατέχονται από άγχος η φόβους είναι φυσικό να προσπαθούν να τους αντιμετωπίσουν. Έτσι, δεν συμμετέχουν πλήρως στη μαθησιακή διαδικασία και επομένως ο ρόλος του δασκάλου είναι να βρει τρόπους να ενσωματώσει τις δραστηριότητες για την αντιμετώπιση της ανησυχίας ή του φόβου μέσα στο καθημερινό πρόγραμμα της τάξης. Εάν το πρόβλημα δεν είναι το σχολείο αλλά το ίδιο το παιδί, τότε μια συνεργατική προσπάθεια χρειάζεται για να διαπιστωθεί, να αξιολογηθεί, να αντιμετωπισθεί το παιδί που έχει φόβους ή φοβία.

Περιεχόμενα:  Φοβίες και παιδιά, Αιτιοπαθογένεια των φοβιών, Φοβίες και σχολείο, Αντιμετώπιση των φοβιών στο χώρο του σχολείου, Τεχνικές αξιολόγησης, Παρέμβαση στο χώρο του σχολείου

  • Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.