Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>
SpecialEducation – The Voice and Vision of Special Education in Greece!
SpecialEducation – The Voice and Vision of Special Education in Greece!

Νέος Ενιαίος Πίνακας Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας.

Ο νέος Πίνακας [12/2017] με τον οποίο καθορίζονται τα ποσοστά αναπηρίας για κάθε πάθηση ή βλάβη ή σωματική ή ψυχική ή πνευματική εξασθένηση ή η συνδυασμένη εμφάνιση τέτοιων παθήσεων ή βλαβών ή εξασθενήσεων, καθώς και οι υποτροπές αυτών, είναι διαθέσιμος εδώ.

Υπηρεσίες πιστοποίησης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών

Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή

Αγγελίες ζήτησης και προσφοράς εργασίας - Ζήτηση & Προσφορά ψυχομετρικού τεστ WISC III

  • Ζήτηση και Προσφορά εργασίας
  • Ζήτηση και Προσφορά ψυχομετρικού τεστ WISC III
περισσότερα

Εκδηλώσεις

Τελευταία Νέα

30/12/2019
Διάλεξη - Ένα πρωτότυπο θεραπευτικό πλαίσιο για αυτιστικά παιδιά
10/10/2019
Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΔΕΠΥ - ΕΚΠΑ 2019-2020
21/08/2019
Εξ αποστάσεως Σεμινάριο: "Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες"
11/05/2019
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης "Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση και Αξιολόγηση"
06/01/2019
Boarding Pass στον Aυτισμό

Πρόσφατα Άρθρα

Διάλεξη - Ένα πρωτότυπο θεραπευτικό πλαίσιο για αυτιστικά παιδιά
30/12/2019

Η Διάλεξη του Μπρουνό ντε Αλέ με θέμα: "Ένα πρωτότυπο θεραπευτικό πλαίσιο για αυτιστικά παιδιά" θα διεξαχθεί στο Κέντρο Ψυχαναλυτικών Ερευνών της Αθήνας (Ρεθύμνου 5, 1ος όροφος), τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020, ώρα 8:30 μ.μ.

  • Παράλληλη μετάφραση
  • Είσοδος Ελεύθερη

"Ένα αυτιστικό παιδί δεν εμπίπτει στα κανονιστικά ιδανικά που διακινεί ο Λόγος του Κυρίου. Για να μπορέσει κανείς να είναι παρτενέρ του, καλείται να επινοεί διαρκώς μια πρωτότυπη κλινική πρακτική. Αφετηρία της ομιλίας μου θα είναι η εμπειρία που απέκτησα ως επιστημονικός υπεύθυνος ενός ιδρύματος για αυτιστικά παιδιά στο Βέλγιο. Στο ίδρυμα αυτό, την «Αντένα 110», αναπτύχθηκε και λειτούργησε ένα θεσμικό πλαίσιο βασισμένο σε μια πρωτότυπη πρακτική με πολλαπλούς παρεμβαίνοντες, που στα γαλλικά έχει θεωρητικοποιηθεί από τον Ζακ-Αλέν Μιλέρ ως «pratique à plusieurs».

Θα προσπαθήσω, λοιπόν, να εκθέσω τις διάφορες προοπτικές που ανοίγει αυτός ο τρόπος εργασίας, ο οποίος αντλεί τον προσανατολισμό του από τη διδασκαλία του Ζακ Λακάν." Μπρουνό Ντε Αλέ

Ο Μπρουνό Ντε Αλέ είναι ψυχαναλυτής, μέλος της Νέας Λακανικής Σχολής, της Σχολής του Φροϋδικού Αιτίου και της Παγκόσμιας Εταιρείας Ψυχανάλυσης.

  • Η φωτογραφία της αφίσας είναι η κατασκευή ενός αυτιστικού παιδιού, του Mahé!

INSTITUT DU CHAMP FREUDIEN

Centre de Recherches Psychanalytiques d’Athènes

ORIENTATION LACANIENNE

Conférence de Bruno de Halleux avec comme thème: « La pratique à plusieurs, une pratique psychanalytique originale avec des enfants autistes en institution »

  • Lundi 13 janvier 2020 à 20.30 h – Traduction simultanée

Bruno de Halleux est psychanalyste, membre de la NLS, de l’ECF et de l’AMP.

Καλά Χριστούγεννα
25/12/2019

Γραφικές, σχεδιαστικές και μαθηματικές δεξιότητες νηπίων με τάση προτίμησης δεξιού και αριστερού χεριού
23/12/2019

  • Μαρία Μητσιώρη, Ειδική νηπιαγωγός προσχολικής αγωγής
  • Γεώργιος Γρούϊος, Καθηγητής Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, ΤΕΦΑΑ-ΑΠΘ
  • Ελένη Τσακιρίδου, Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Στατιστικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας, ΠΤΔΕ-ΠΔΜ

Η προσχολική ηλικία θεωρείται κρίσιμη περίοδος για την ανάπτυξη ανώτερων γνωστικών λειτουργιών. Η γνώση της ανατομικής και λειτουργικής εγκεφαλικής ασυμμετρίας των νηπίων και η διερεύνηση των παραγόντων που εμπλέκονται στη διαδικασία μάθησης και επίδοσης τους δημιουργούν προοπτικές για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για το σκοπό αυτό η παρούσα μελέτη στοχεύει στην ανάδειξη των παραγόντων που επηρεάζουν και διαφοροποιούν την επίδοση των νηπίων σε γνωστικές και γνωστικοκινητικές δεξιότητες. Τα ερευνητικά αποτελέσματα καταδεικνύουν την επίδραση της προτίμησης χεριού και του φύλου στη διαφοροποίηση των επιδόσεων των νηπίων σε γραφικές, σχεδιαστικές και μαθηματικές δεξιότητες. Είναι αναγκαίο λοιπόν να εκτιμηθούν και να αξιοποιηθούν κατάλληλα στην εκπαιδευτική διαδικασία από το δάσκαλο και το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό επιτυγχάνεται προσαρμόζοντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τον τρόπο διδασκαλίας στις ιδιαίτερες μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες των νηπίων προκειμένου να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο βαθμό τις φυσικές τους ικανότητες και να οδηγηθούν σε σχολική επιτυχία.

  • Η μελέτη είναι διαθέσιμη εδώ.

Φοβίες
21/12/2019

Παρασκευόπουλος Θεόδωρος, Εκπαιδευτικός

Είναι συνηθισμένο πολλές φορές να μπερδεύονται και να χρησιμοποιούνται λανθασμένα οι όροι φόβος και φοβία. Ωστόσο, αν και φαίνεται αρχικά να μοιάζουν μεταξύ τους, η διαφορά τους είναι ουσιαστική. «Ο φόβος είναι μια αντίδραση όχι απλώς ωφέλιμη αλλά και απαραίτητη για την επιβίωση σε έντονα και συχνά επικίνδυνα γεγονότα και ερεθίσματα που προηγούνται αυτών. Η φοβία αποτελεί ένα πολύπλοκο φαινόμενο συμπεριφοράς» (Mellon, 2003). 

Οι σχολικές φοβίες είναι οπωσδήποτε πραγματικές και ως τέτοιες πρέπει να εξεταστούν. Οι διευθυντές πρέπει να αξιολογήσουν αν τα σχολεία τους αποτελούν ένα στρεσογόνο περιβάλλον. Εάν είναι έτσι, τότε το προσωπικό πρέπει να το αντιμετωπίσει. Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει ένα πιο άνετο περιβάλλον. Όταν οι δάσκαλοι είναι ενήμεροι για τις φοβίες και τις ανάλογες συμπεριφορές, τότε πρέπει να αναπτύξουν στρατηγικές για να κάνουν τις τάξεις τους πιο άνετο και πιο δημιουργικό μέρος για τα παιδιά Τα παιδιά που διακατέχονται από άγχος η φόβους είναι φυσικό να προσπαθούν να τους αντιμετωπίσουν. Έτσι, δεν συμμετέχουν πλήρως στη μαθησιακή διαδικασία και επομένως ο ρόλος του δασκάλου είναι να βρει τρόπους να ενσωματώσει τις δραστηριότητες για την αντιμετώπιση της ανησυχίας ή του φόβου μέσα στο καθημερινό πρόγραμμα της τάξης. Εάν το πρόβλημα δεν είναι το σχολείο αλλά το ίδιο το παιδί, τότε μια συνεργατική προσπάθεια χρειάζεται για να διαπιστωθεί, να αξιολογηθεί, να αντιμετωπισθεί το παιδί που έχει φόβους ή φοβία.

Περιεχόμενα:  Φοβίες και παιδιά, Αιτιοπαθογένεια των φοβιών, Φοβίες και σχολείο, Αντιμετώπιση των φοβιών στο χώρο του σχολείου, Τεχνικές αξιολόγησης, Παρέμβαση στο χώρο του σχολείου

  • Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.

Εφαρμογή του Αθηνά Τεστ σε μαθητές δημοτικού που φοιτούν ή προτάθηκαν να φοιτήσουν σε τμήμα ένταξης
22/11/2019

Ξάνθη Στυλιανή, PhD & MA στη Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη [email: sxanthi@sch.gr] 

Η έρευνα που παρουσιάζεται αξιολογεί κινητικές, αντιληπτικές, νοητικές και ψυχογλωσσολογικές διεργασίες μαθητών δημοτικού που φοιτούν ή έχουν προταθεί να φοιτήσουν σε τμήμα ένταξης με το Αθηνά Τεστ. Επιλέχθηκε το συγκεκριμένο τεστ, γιατί θεωρήθηκε ότι ελέγχει τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για τις μαθησιακές απαιτήσεις του σχολείου και εντοπίζει τις ελλειμματικές περιοχές.

Σκοπός της εργασίας ήταν να δοθεί μια ορθολογικά οργανωμένη και συστηματική περιγραφή του επιπέδου και του ρυθμού ανάπτυξης των μαθητών σε κρίσιμους για τη σχολική μάθηση τομείς ανάπτυξης. Επιπλέον, από τα εξεταστικά αποτελέσματα να αναδειχθεί ένα αναλυτικό – διαγνωστικό προφίλ των παιδιών, το οποίο να δείχνει περιοχές ανάπτυξης που είναι ελλειμματικές και που, ενδεχομένως, μπορούν να ενοχοποιηθούν για τις παρούσες ή μελλοντικές δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής του παιδιών στο σχολείο.

Για το σκοπό αυτό χορηγήθηκαν όλες οι κλίμακες του Αθηνά τεστ σε 33 μαθητές δημοτικού πρώτης, δευτέρας, τρίτης, τετάρτης, πέμπτης και έκτης τάξης. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι περιοχές ανάπτυξης που είναι ελλειμματικές στους μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα δεν αφορούν τις νοητικές τους διεργασίες. Παρατηρήθηκαν ελλείμματα κυρίως σε αντιληπτικές, ψυχο-γλωσσικές και κινητικές διεργασίες.

Με βάση αυτά τα ευρήματα η εργασία πραγματεύεται το επίπεδο και το ρυθμό ανάπτυξης σε κάθε τομέα, τα χαρακτηριστικά που αναδεικνύονται και το μαθησιακό προφίλ που διαμορφώνεται από αυτή την αξιολόγηση, καθώς και τις εκπαιδευτικές τους προεκτάσεις.

  • Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.