Ελληνικά
English
Ειδική εκπαίδευση
Εκπαίδευση παιδιών με:
Χρήσιμα
Δημοψήφισμα
Ποιά είναι η γνώμη σας για την ιστοσελίδα μας;
Πολύ καλή
Καλή
Μέτρια
Θέλει περισσότερες πληροφορίες
Κακή


Δείτε τα αποτελέσματα

// //]]>
SpecialEducation – The Voice and Vision of Special Education in Greece!
SpecialEducation – The Voice and Vision of Special Education in Greece!

Νέος Ενιαίος Πίνακας Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας.

Ο νέος Πίνακας [12/2017] με τον οποίο καθορίζονται τα ποσοστά αναπηρίας για κάθε πάθηση ή βλάβη ή σωματική ή ψυχική ή πνευματική εξασθένηση ή η συνδυασμένη εμφάνιση τέτοιων παθήσεων ή βλαβών ή εξασθενήσεων, καθώς και οι υποτροπές αυτών, είναι διαθέσιμος εδώ.

Υπηρεσίες πιστοποίησης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών

Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή

Αγγελίες ζήτησης και προσφοράς εργασίας - Ζήτηση & Προσφορά ψυχομετρικού τεστ WISC III

  • Ζήτηση και Προσφορά εργασίας
  • Ζήτηση και Προσφορά ψυχομετρικού τεστ WISC III
περισσότερα

Εκδηλώσεις

Τελευταία Νέα

10/10/2019
Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΔΕΠΥ - ΕΚΠΑ 2019-2020
21/08/2019
Εξ αποστάσεως Σεμινάριο: "Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες"
11/05/2019
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης "Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση και Αξιολόγηση"
06/01/2019
Boarding Pass στον Aυτισμό
29/09/2017
Ανακοίνωση Επιμορφωτικού σεμιναρίου - "Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες"

Πρόσφατα Άρθρα

Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών «Π.Ε.Ε.Π.»
08/02/2020

 - Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας του Ειδικού Παιδαγωγού

 - Mέλη της Π.Ε.Ε.Π

 - Θέσεις - Απόψεις - Αιτήματα

 - Ενημέρωση - Νέα

 - Π.Ε.Ε.Π. - Εκδηλώσεις

Το 1999 ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη επιστημονική ένωση με το όνομα «Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ειδικευμένων στην Ειδική Αγωγή-ΠΣΕΕΕΑ». Πρόσφατα, σύμφωνα με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου, μετονομάστηκε σε «Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών-Π.Ε.Ε.Π».

Από την ίδρυσή της και μέχρι σήμερα η Π.Ε.Ε.Π. αποτέλεσε ένα δυναμικό forum ανταλλαγής πληροφοριών, επιστημονικής γνώσης και εμπειρίας πάνω στα θέματα που αφορούν την Ειδική Αγωγή.

Λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα μέλη της κοινότητάς της τα οποία προέρχονται από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, μάχεται για την σωστή εφαρμογή των νόμων και διατάξεων που αφορούν την Ειδική Αγωγή και την προώθηση της σχολικής και κοινωνικής ένταξης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ασκεί κριτική και πίεση στην χάραξη εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής με παρεμβάσεις και συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων και Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Τέλος συμβάλλει με εκδηλώσεις εκπαιδευτικού και κοινωνικού χαρακτήρα τόσο στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού πάνω σε θέματα αναπηρίας - ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών όσο και στην δια βίου εκπαίδευση των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η Π.Ε.Ε.Π. διακηρύττει ότι ο σύγχρονος ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού απαιτεί:

  • Προαγωγή μεθόδων που ανταποκρίνονται σε κάθε παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τόσο στο πλαίσιο της εξατομικευμένης παρέμβασης, όσο και στο πλαίσιο ομάδας συνομηλίκων με στόχο την σχολική και κοινωνική του ένταξη.
  • Ανάπτυξη συνεργασίας, στήριξης και συντονισμού δράσεων μεταξύ των συναδέλφων ειδικής και γενικής αγωγής με στόχο την παροχή ενός Αναλυτικού Προγράμματος με όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία ευρύτητας, ισορροπίας και εξατομίκευσης για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Ανταλλαγή ιδεών, σύμπραξη & εξασφάλιση κλίματος συναίνεσης στο πλαίσιο δράσης του Ειδικού Παιδαγωγού μέσα στην διεπιστημονική ομάδα, με στόχο το συμφέρον των παιδιών και των οικογενειών τους.

Ένας τόσο πολυδιάστατος ρόλος αποτελεί πρόκληση για τον Ειδικό Παιδαγωγό, θέτοντάς τον σε μια διαδικασία συνεχούς αυτοεπιμόρφωσης και αναζήτησης ευκαιριών για την όσο το δυνατόν συνεπή ενημέρωσή του πάνω στις τελευταίες εξελίξεις του χώρου της Ειδικής Αγωγής και της Εκπαίδευσης. Μόνον έτσι η παρέμβαση και η συνεισφορά του στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - αναπηρίες θα είναι σύγχρονη, αποτελεσματική αλλά και μεθοδολογικά ορθή.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών (ΠΕΕΠ) που προέκυψε από τις αρχαιρεσίες της 26ης Ιανουαρίου 2020, συγκροτήθηκε σε σώμα ως εξής:

  • Πρόεδρος: Θώμου Αναστασία
  • Αντιπρόεδρος: Νικολόπουλος Γιάννης
  • Γραμματέας: Μπακιρτζής Κωνσταντίνος
  • Ταμίας: Καραμούζη Άννα
  • Μέλη: Σκουμπάκη Αικατερίνη, Σταυρόπουλος Βασίλειος, Εικοσπεντάκη Καλλιόπη
  • Αναπληρωματικά μέλη: Βλάχου Ελευθερία, Ντάλλας Νικόλαος, Κοκώννη Ανθή, Κοκκώνη Έλλη, Βλασσοπούλου Κέλλυ, Παζαρίδου Μαρίττα
  • Υπεύθυνη Παραρτήματος Αθήνας: Πλακίδα Έλλενα

Το νέο Δ.Σ. καλεί όλους τους ειδικούς παιδαγωγούς της χώρας (εκπαιδευτικοί της προσχολικής, Α΄/θμιας, Β΄/θμιας εκπαίδευσης με βασικές ή μεταπτυχιακές σπουδές ή διετή ενδοϋπηρεσιακή μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή) καθώς και τους πανεπιστημιακούς που διδάσκουν μαθήματα ειδικής αγωγής να εγγραφούν στην ΠΕΕΠ και να ενισχύσουν τη δράση του Δ.Σ. για την επίλυση των ιδιαίτερων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο χώρος της Ειδικής Αγωγής. Στην ΠΕΕΠ μπορούν να εγγραφούν όλοι όσοι έχουν τις τυπικές προϋποθέσεις, ανεξάρτητα από το χώρο εργασίας τους (δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, ειδική ή γενική αγωγή).

Το καταστατικό του συλλόγου μας είναι διαθέσιμο σε μορφή PDF από εδώ

Αιτήσεις εγγραφής στην ΠΕΕΠ θα βρείτε στον σύνδεσμο "Μέλη".

Τηλέφωνα επικοινωνίας ΠΕΕΠ: 6972170325 ( Πρόεδρος), 6977724933 (Γ. Γραμματέας)

Τα ερωτήματά σας προς το ΔΣ της ΠΕΕΠ μπορείτε να τα υποβάλλετε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ΠΕΕΠ:unionpeep@gmail.com

  • Επισκεφθείτε τον ιστότοπο της ΠΕΕΠ

Γραφικές, σχεδιαστικές και μαθηματικές δεξιότητες νηπίων με τάση προτίμησης δεξιού και αριστερού χεριού
23/12/2019

  • Μαρία Μητσιώρη, Ειδική νηπιαγωγός προσχολικής αγωγής
  • Γεώργιος Γρούϊος, Καθηγητής Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, ΤΕΦΑΑ-ΑΠΘ
  • Ελένη Τσακιρίδου, Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Στατιστικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας, ΠΤΔΕ-ΠΔΜ

Η προσχολική ηλικία θεωρείται κρίσιμη περίοδος για την ανάπτυξη ανώτερων γνωστικών λειτουργιών. Η γνώση της ανατομικής και λειτουργικής εγκεφαλικής ασυμμετρίας των νηπίων και η διερεύνηση των παραγόντων που εμπλέκονται στη διαδικασία μάθησης και επίδοσης τους δημιουργούν προοπτικές για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για το σκοπό αυτό η παρούσα μελέτη στοχεύει στην ανάδειξη των παραγόντων που επηρεάζουν και διαφοροποιούν την επίδοση των νηπίων σε γνωστικές και γνωστικοκινητικές δεξιότητες. Τα ερευνητικά αποτελέσματα καταδεικνύουν την επίδραση της προτίμησης χεριού και του φύλου στη διαφοροποίηση των επιδόσεων των νηπίων σε γραφικές, σχεδιαστικές και μαθηματικές δεξιότητες. Είναι αναγκαίο λοιπόν να εκτιμηθούν και να αξιοποιηθούν κατάλληλα στην εκπαιδευτική διαδικασία από το δάσκαλο και το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό επιτυγχάνεται προσαρμόζοντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τον τρόπο διδασκαλίας στις ιδιαίτερες μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες των νηπίων προκειμένου να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο βαθμό τις φυσικές τους ικανότητες και να οδηγηθούν σε σχολική επιτυχία.

  • Η μελέτη είναι διαθέσιμη εδώ.

Εφαρμογή του Αθηνά Τεστ σε μαθητές δημοτικού που φοιτούν ή προτάθηκαν να φοιτήσουν σε τμήμα ένταξης
22/11/2019

Ξάνθη Στυλιανή, PhD & MA στη Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη [email: sxanthi@sch.gr] 

Η έρευνα που παρουσιάζεται αξιολογεί κινητικές, αντιληπτικές, νοητικές και ψυχογλωσσολογικές διεργασίες μαθητών δημοτικού που φοιτούν ή έχουν προταθεί να φοιτήσουν σε τμήμα ένταξης με το Αθηνά Τεστ. Επιλέχθηκε το συγκεκριμένο τεστ, γιατί θεωρήθηκε ότι ελέγχει τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για τις μαθησιακές απαιτήσεις του σχολείου και εντοπίζει τις ελλειμματικές περιοχές.

Σκοπός της εργασίας ήταν να δοθεί μια ορθολογικά οργανωμένη και συστηματική περιγραφή του επιπέδου και του ρυθμού ανάπτυξης των μαθητών σε κρίσιμους για τη σχολική μάθηση τομείς ανάπτυξης. Επιπλέον, από τα εξεταστικά αποτελέσματα να αναδειχθεί ένα αναλυτικό – διαγνωστικό προφίλ των παιδιών, το οποίο να δείχνει περιοχές ανάπτυξης που είναι ελλειμματικές και που, ενδεχομένως, μπορούν να ενοχοποιηθούν για τις παρούσες ή μελλοντικές δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής του παιδιών στο σχολείο.

Για το σκοπό αυτό χορηγήθηκαν όλες οι κλίμακες του Αθηνά τεστ σε 33 μαθητές δημοτικού πρώτης, δευτέρας, τρίτης, τετάρτης, πέμπτης και έκτης τάξης. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι περιοχές ανάπτυξης που είναι ελλειμματικές στους μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα δεν αφορούν τις νοητικές τους διεργασίες. Παρατηρήθηκαν ελλείμματα κυρίως σε αντιληπτικές, ψυχο-γλωσσικές και κινητικές διεργασίες.

Με βάση αυτά τα ευρήματα η εργασία πραγματεύεται το επίπεδο και το ρυθμό ανάπτυξης σε κάθε τομέα, τα χαρακτηριστικά που αναδεικνύονται και το μαθησιακό προφίλ που διαμορφώνεται από αυτή την αξιολόγηση, καθώς και τις εκπαιδευτικές τους προεκτάσεις.

  • Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.

Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΔΕΠΥ - ΕΚΠΑ 2019-2020
10/10/2019

«Ανίχνευση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση Νηπίων, Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)»

Έμαρξη: 7 Δεκεμβρίου 2019

Λήξη: 16 Μαϊου 2020

Χώρος Διεξαγωγής: Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών Υγεάις ΕΚΠΑ Μ. Ασίας & Δήλου 1, Γουδή (έναντι Ιατρικής Σχολής)

Το Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή θεωρητικής και πρακτικής γνώσης στην έγκαιρη και έγκυρη ανίχνευση, παραπομπή, διαγνωστική αξιολόγηση, διαχείριση και αντιμετώπιση περιπτώσεων νηπίων, παιδιών και εφήβων που παρουσιάζουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).

Στα οφέλη για τους εκπαιδευόμενους, πλην της χορήγησης του Πιστοποιητικού Μετεκπαίδευσης, συμπεριλαμβάνονται:

  • Βελτίωση των γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων στην έγκαιρη και έγκυρη αναγνώριση, διαγνωστική αξιολόγηση και αντιμετώπιση της ΔΕΠΥ.
  • Δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων και στρατηγικών μεταξύ των εκπαιδευομένων διαφόρων ειδικοτήτων μέσω διάχυσης της γνώσης με απώτερο στόχο την θέσπιση ενιαίων κριτηρίων παραπομπής, ανίχνευσης, διαγνωστικής αξιολόγησης και διαχείρισης της ΔΕΠΥ νηπίων, παιδιών και εφήβων.
  • Μεγαλύτερη εστίαση στην έγκαιρη ανίχνευση και στην έγκυρη διαγνωστική εκτίμηση μέσω της χρήσης διεθνώς αναγνωρισμένων πακέτων εργαλείων αξιολόγησης και διαχείρισης της ΔΕΠΥ σε νήπια, παιδιά και εφήβους.

Το Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα συμπεριλαμβάνει 80 ώρες εντατικής δια ζώσης διδασκαλίας. Από αυτές, oι 60 ώρες είναι θεωρητικής εκπαίδευσης μέσω παρουσιάσεων και μελέτης της σύγχρονης βιβλιογραφίας και οι 20 ώρες είναι κυρίως πρακτικής εξάσκησης (ως εποπτεία σε κλινικές περιπτώσεις, βιωματικές ασκήσεις, επίδειξη τεχνικών παρέμβασης και παρακολούθηση περιστατικών μέσω βίντεο). Παρέχεται πλούσιο υλικό που συμπεριλαμβάνει επιστημονικά άρθρα, εργαλεία, ερωτηματολόγια, υποδείγματα αξιολόγησης, παραδείγματα θεραπευτικών παρεμβάσεων κ.ά.

- Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ!

Εξ αποστάσεως Σεμινάριο: "Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες"
21/08/2019

Το σεμινάριο υλοποιείται στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.)

Διάρκεια υλοποίησης: 

  • 1η ενότητα: από 10 Σεπτεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου 2019
  • 2η ενότητα: από 11 Δεκεμβρίου έως 11 Μαρτίου 2020
  • 3η ενότητα: από 12 Μαρτίου έως 12 Ιουνίου 2020

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η κατάρτιση και εξειδίκευση επιστημόνων στις βασικές έννοιες της Eιδικής Aγωγής και των Eιδικών Mαθησιακών Δυσκολιών (ΕΜΔ).

Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως:

  • σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  • σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής,
  • σε ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές
  • σε στελέχη εκπαίδευσης (συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, διευθυντές),
  • σε καθηγητές και καθηγήτριες ξένων γλωσσών
  • σε αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Την αίτηση θα τη βρείτε εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.

Τηλ. Επικοινωνίας:2310-997204, 6944791624

Mail: spadeli@edlit.auth.gr, papamichaela@outlook.com.gr